  • Data: 2002-12-19 13:06:27
    Temat: Re: Zatrudnienie męża wspólniczki w s.c.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ESKULAP napisał:
    > Moja żona wraz z siostrą prowadzi spółkę cywilną. Chcą mnie zatrudnić na
    > umowę o pracę. Podobno koszty mojego zatrudnienia będą mogły być
    > (proporcjonalnie) odliczone jedynie przez moją szwagierkę. Żona takiego
    > prawa nie ma. Czy to, że mamy z żoną rozdzielność majątkową, w jakiś sposób
    > zmienia sprawę? Przecież nie możemy się rozliczać wspólnie z dochodów. Więc
    > jakby żonie dwukrotnie odbiera się możliwość obniżenia podatku. Raz z tytułu
    > rozdzielności majątkowej (braku więzi ekonomicznej) a raz z tytułu
    > zatrudnienia męża (domniemywa się, że więź ekonomiczna jednak istnieje). Jak
> [...]

    no niestety, jest gorzej niz sądzisz:
    UoPDOF
    "Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [....]
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich
    dzieci, a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej
    lub osobowej spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci
    wspólników, [...]"

    A więc ani zona ani jej wspólniczka nie moga twojego wyngrodzenia
    zaliczyc w koszty.
    Rozdzielnośc majątkowa nic tu nie zmienia.

    Maddy

    ps. jednak bywam tu jeszcze czasem...ale konic roku ma swoje prawa :-)
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl