  • Data: 2004-11-04 11:08:39
    Temat: Zasiłek chorobowy
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam wątpliwość do wyjaśnienia.
    Kioskarz z jednoosobową DG dostaje zwolnienie lekarskie. Płaci wszystkie
    składki na ZUS (w tym chorobową) w terminie i wystarczająco długo. Ale
    ma pracownika, więc kiosku nie zamyka.
    I pytanie podstawowe: czy w tej sytuacji przysługuje zasiłek chorobowy?
    Dwa kolejne: co z podstawą wymiaru składek, czy fakt płacenia (bądź nie)
    składki chorobowej ma znaczenie?
    W archiwum szukałem, z pasujących znalazłem tylko wzmianki Gotfryda o
    ubezpieczeniu chorobowym jako ubezpieczeniu od niepłacenia składek (nie
    jestem pewien, jak je rozumieć).

    --
    pozdrawiam
    Jarek