  • 1. Data: 2003-10-18 21:34:43
    Temat: Zapis w umowie przedwstępnej - chodzi o VAT
    Od: "Maciek" <m...@p...fm>

    Witam,

    "Niniejsza cena jednego m2 jest stała i może ulec zmianie jedynie w
    przypadku:
    - zmiany stawki podatku od towarów i usług na lokale mieszkalne,
    przyjęte obecnie w wysokości 7%."

    Czy ten punkt może oznaczać, że jeśli w tym momencie obowiązuje 7%
    podatek, a zdażyłoby się że wzrosnie do 22% to w trakcie spłacania
    mieszkania może jego cena wzrosnąć i będę musiał zaplacić więcej?
    Mieszkanie ma być gotowe na IV kwartał 2004, umowę mam podpisać w
    poniedziałek.

    --
    Pozdrowienia
    Maciek

  • 2. Data: 2003-10-18 21:47:18
    Temat: Re: Zapis w umowie przedwstępnej - chodzi o VAT
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkania może jego cena wzrosnąć i będę musiał zaplacić więcej?
    > Mieszkanie ma być gotowe na IV kwartał 2004, umowę mam podpisać w

    Jezeli nasz kochny ustawodawca zmieni ,a ma zmienić to niestety
    cena Twoje mieszkania wzrośnie o 15 % :(((((. i dotyczy to momentu w którym
    dostaniesz fakture za mieszkanie....

  • 3. Data: 2003-10-18 23:10:15
    Od: "Maciek" <m...@p...fm>

    "Air Lord" <a...@o...pl> wrote in message

    > Jezeli nasz kochny ustawodawca zmieni ,a ma zmienić
    > to niestety cena Twoje mieszkania wzrośnie o 15 % :(((((.
    > i dotyczy to momentu w którym dostaniesz fakture za mieszkanie....

    Czyli nie ma żadnej możliwości zabezpieczenia się przed tym? Więc
    decydując się w tym momencie na kupno mieszkania w budynku, który ma
    dopiero powstać muszę się liczyć z tym, że do samego końca nie będę
    pewny ile będzie mnie ono kosztowało?

    A jak do tego wszystkiego się ma poniższy zapis?
    "Zgodnie z rządowym projektem ustawy o VAT stawka tego podatku na
    materiały budowlane wzrośnie z 7 do 22 proc. od 1 maja 2004 r., czyli od
    wejścia Polski do UE. Równocześnie rząd deklaruje, że jeszcze do końca
    2007 r. nowe mieszkania i usługi budowlane związane z mieszkaniami będą
    opodatkowane preferencyjną 7-proc. stawką."

    Cytat z http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33209,1720269.htm

    Pozdrowienia
    Maciek

  • 4. Data: 2003-10-19 18:07:00
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > "Zgodnie z rządowym projektem ustawy o VAT stawka tego podatku na
    > materiały budowlane wzrośnie z 7 do 22 proc. od 1 maja 2004 r., czyli od
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No i o cóż ty jeszcze kruszysz kopię? Przecież tam jak wół pisze, że
    rząd DEKLARUJE. Czyli mówi to co wyborca chce w danym momencie usłyszeć
    mając głęboko w d**** jego wrażenia, gdy zrobi co będzie chciał zrobić,
    żeby za wszelką cenę dotrwać do wyborów eur.

    > że jeszcze do końca
    > 2007 r. nowe mieszkania i usługi budowlane związane z mieszkaniami będą
    > opodatkowane preferencyjną 7-proc. stawką."

    W zeszłym roku gdzieś takl o tej porze też poszło mnostwo plotek i
    przecieków (IMHO kontrolowanych) o planowanych podwyżkach, nie wiadopmo
    jakiesj stawce (o 22% się mówiło), o likwidacji wszelkich ulg z małą
    włącznie etc. I cóż mieliśmy? Ano mieliśmy pod koniec roku gwałtowny
    boom na budowlankę - i materiały i lokale. Było ożywienie gospodarcze,
    weszło do budżetu trochę więcej podatkó niż planowane i ogólnie miodzio.
    Myślę, że większość składów budowlanych/sklepów.developerów różnej maści
    (niepotrzebne skreślić) błogosławi takie plotki ;) A skoro zadziałało w
    zeszłym roku zadziała i w tym ;)))

    Ucałowania dla plotkarzy ;))))

    --