  • 1. Data: 2002-03-24 18:19:53
    Temat: Zaniżona zaliczka w trakcie roku a rozliczenie roczne podatku dochodowego
    Od: "KriS" <a...@i...pl>

    Witam,

    Mam takie krótkie pytanko.

    Czy jeżeli odkryłem, że we wrześniu 2001 przez przypadek zaniżyłem należną
    zaliczkę na podatek dochodowy (PIT-5) to wystarczy, że wszystko będzie już
    poprawnie w zeznaniu rocznym za rok 2001 czy też powinienem dokonać korekty
    za wrzesień i zapłacić odsetki od tej zaległości?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,

    KriS

  • 2. Data: 2002-03-24 21:54:44
    Od: "mazan-ka" <m...@o...pl>

> [...]
    korekty
    > za wrzesień i zapłacić odsetki od tej zaległości?

    Jezeli złozysz korekte, to bedziesz musial doplacic nalezny podatek wraz z
    odsetkami, jednak podatek od osob fizycznych jest rozliczany rocznie, wiec
    radze nie robic korekty, w grudniu wyksiegowac bład z wrzesnia nota ksiegowa
    i zwyczajnie zlozyc zeznanie roczne:))

    Pozdrawiam

    Mazan-ka

  • 3. Data: 2002-03-26 10:48:26
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik mazan-ka <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7lhoa$i2o$...@n...tpi.pl...
    > korekty
    [...]
    > radze nie robic korekty, w grudniu wyksiegowac bład z wrzesnia nota
    ksiegowa
    > i zwyczajnie zlozyc zeznanie roczne:))
    A ja bym tak radosnie nie radzil. Wydaje mi sie, ze czytalem w ktoryms
    biuletynie AA, ze placenie zaliczek jest obowiazkiem wynikajacym z ustawy i
    wszelkie bledy nalezy korygowac na biezaco - mimo, iz jest to podatek
    rozliczany rocznie (kazdy moglby wplacic 12 x po symbolicznej zlotowce, a
    reszte doplacic na koniec roku).
    --
    pozdrawiam
    yaneek