    From: "r" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zamknięcie DG
    Date: 12 Nov 2005 19:07:51 +0100

    Witam,

    no wlasnie, zamkniecie DG - bylo juz tu kilka razy, jednak caly czas kilka
    rzeczy jest dla mnie niejasnych.

    Moja sytuacja - od jakiegos roku prowadze DG o profilu typowo uslugowym
    (informatyka), jestem VATowcem, place liniowy PIT. Zadnego handlu, zadnej produkcji.

    Moje pytania:
    1. Jakie sa koszty zwiazane z zamknieciem DG? Rozumiem, ze musze zaplacic VAT za
    sprzet komputerowy, ktory wykorzystywalem do prowadzenia DG, a wczesniej VAT za
    ten sprzet sobie odliczylem. Czy MUSZE to zrobic wg ceny zakupu tego sprzetu,
    czy moge to zrobic wg jego aktualnej wartosci rynkowej (wg mojej oceny)?
    2. Pytanie moze glupie, ale czy z PITem sie nic nie robi, analogicznie do VATu? :)
    3. Co sie dzieje z kontem firmowym (mam w mBanku)? Czy MUSZE je zamknac? Jesli
    tak, to w jakim terminie?
    4. Co zrobic z telefonem komorkowym - sytuacje opisalem w watku "Cyrograf w Idei
    a rozwiązanie DG" na pl.misc.telefonia.gsm:
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /browse_thread/thread/11faac9a5d97f325/259c57cc198c3
    7ab
    (w szczegolnosci co sadzicie o pomysle niepowiadamia operatora o rozwiazaniu DG?)
    5. Pytanie bonusowe - co sadzicie o pomysle zawieszenia DG na co najmniej kilka
    miesiecy (wybieram sie za granice) - spotkalem sie ze sprzecznymi opiniami,
    szczegolnie na temat ZUSu (ze nie lubi taki pomyslow).

    Dziekuje za pomoc!

    Pozdrawiam,