  • 1. Data: 2006-03-22 23:04:16
    Temat: Zaliczka a zapłata przelewem
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Witam,

    Mam taki problem - usługa (powiedzmy że to jest dostęp do internetu) będzie
    świadczona od powiedzmy 1 czerwca do 30 września. Klient chce zapłacić już
    teraz. Czy mogę mu wystawić fakturę, na podstawie której będzie mógł
    zapłacić?

    Wydaje mi się, że nie - taka faktura byłaby wystawiona przed rozpoczęciem
    świadczenia usługi, a więc musiałaby na niej być informacja, że to jest
    zaliczka. Ale wtedy musiałbym podać datę wpłaty zaliczki - a jeśli klient
    jeszcze nie zapłacił, to nie będę znał daty zapłaty w momencie wystawiania
    faktury.

    Wydaje mi się, że w takiej sytuacji mogę tylko wystawić 'proformę' czy jakiś
    podobny dokument, bo faktura musiałaby dokumentować jakieś zdarzenie - albo
    wpłatę zaliczki, albo rozpoczęcie świadczenia usługi. A tutaj żadnego zdarzenia
    nie było.

    Dobrze rozumuję?

    Czyli wystawiam proformę, klient wpłaca, a w dniu wpłaty wystawiam fakturę z
    adnotacją 'zaliczka' (a jeśli nie w dniu wpłaty, to jeszcze dopisuję dzień
    wpłaty na fakturze).

    P.

  • 2. Data: 2006-03-23 07:44:23
    Temat: Re: Zaliczka a zapłata przelewem
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > adnotacją 'zaliczka' (a jeśli nie w dniu wpłaty, to jeszcze dopisuję dzień

    nie wolno wystawić faktury zaliczkowej przed otrzymaniem zaliczki.
    Dobrze myślisz, najpierw proforma, a potem faktura zaliczkowa

    Magdi