  • 11. Data: 2008-01-19 09:01:28
    Temat: Re: Zakup z USA
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-01-2008 o 02:55:39 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

    > Dnia Fri, 18 Jan 2008 12:42:01 +0100, t...@o...pl napisał(a):
    >
    > Dzięki za odpowiedź :)

    > Rozumiem, że jeśli kupię sobie jakieś oprogramowanie które można po
    > zakupie tylko pobrać, to będzie jak w tym przykładzie?

    IMO tak.

    > Proponujesz podpięcie wyciągu z karty, więc niejako na tacy daję tę
    > informację :)

    Chodzi mi o sytuację w której ktoś się zainteresuje tym na poważnie.
    IMVHO to jest błahe przeoczenie którego nikt się nie czepi.

    > Wyłacznie do użytku w firmie i nigdzie więcej, do tego nawet nie do
    > sprzedaży, tylko do swoich materiałów reklamowych. Czyha tu jakiś haczyk
    > przy odliczeniu VAT?

    A sprzedaż masz w całości opodatkowaną(lub NP)?
    <Pewnie tak, bo inaczej wiedziałbyś o co mi chodziło.>
    Więc jeśli masz cały czas wszystko na 22%/7%/3%/0%(nie mylić ze zw.)/NP,
    to IMO możesz odliczyć 100%, jeśli ten zakup służy wymienionej sprzedaży
    opodatkowanej.

    > (...)
    >
    > I tak zrobi się wszystko jednego dnia, więc o tyle problemu mniej na
    > głowie ;)

    W takim układzie to faktycznie zerowy problem(jeśli wogóle jakiś był, ja
    tylko swoje wątpliwości wyraziłem).

    Uważaj tylko na bodajże art. 106 ust. 6 uptu - faktura wewnętrza za dany
    okres ma być tylko jedna,
    nie rozgryzłem co zrobić w przypadku gdy importów usług masz przykładowo 4
    - jeden na tydzień - i do każdego musisz
    wystawić fakturę w ciągu siedmiu dni..

    pozdr,
    tommyz

  • 12. Data: 2008-01-21 00:19:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 19 Jan 2008 10:01:28 +0100, t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > Więc jeśli masz cały czas wszystko na 22%/7%/3%/0%(nie mylić ze zw.)/NP,
    > to IMO możesz odliczyć 100%, jeśli ten zakup służy wymienionej sprzedaży

    Już po wysłaniu posta stwierdziłem, że chyba o to właśnie Ci chodziło :)
    Od całej sprzedaży płacę najbardziej złodziejską stawkę VAT, więc na
    szczęście nie muszę się bawić wkrótce w proporcje.

> [...]
    > nie rozgryzłem co zrobić w przypadku gdy importów usług masz przykładowo 4
    > - jeden na tydzień - i do każdego musisz

    Na razie takie zakupy są incydentalne - jeśli będzie trzeba sprowadzić
    więcej oprogramowania, to się przysiądzie konkretnie nad ustawą... :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl