  • 11. Data: 2003-07-14 22:22:45
    Temat: Re: Zakup samochodu na fakture
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jul 2003, Andrzej Garapich wrote:

    >+ Mon, 14 Jul 2003 14:05:34 +0200, Gotfryd Smolik news
    >+ <s...@s...com.pl> pisze:
    >+
    >+ > Wytłumaczyć im że dopuścili się przestępstwa :>, pojechać,
    >+ > iść razem do banku (z reklamówką :>) i wpłacasz w ich obecności
    >+ > na (swoje) konto oraz dokonujesz przelewu, IMHO.
    >+
    >+ Powiedzcie, czy to ONI dopuscili się przestępstwa, czy też
    >+ ONI oraz MY dopuściliśmy się przestępstwa. Bo to dwie,
    >+ całkiem inne sprawy.

    Ależ IMO oczywiście ONI oraz WY. Ale ONI najwyraźniej jeszcze
    o tym nie wiedzą ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-07-15 06:53:19
    Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila>

    Tue, 15 Jul 2003 00:22:45 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

    > Ależ IMO oczywiście ONI oraz WY. Ale ONI najwyraźniej jeszcze
    >o tym nie wiedzą ;)

    Tak też myślałem :-((
    Stanęło na 3 sztukach KP, z trzema różnymi
    datami z czerwca. A faktura na "przelew".
    Chyba się nic innego nie dało zrobić.
    Dzięki za porady.

    --
    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 13. Data: 2003-07-15 07:13:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Tak też myślałem :-((
    > Stanęło na 3 sztukach KP, z trzema różnymi
    > datami z czerwca. A faktura na "przelew".
    > Chyba się nic innego nie dało zrobić.
    > Dzięki za porady.

    Co akurat nic nie zmienia,
    bo owa kwota graniczna dotyczy
    danego zobowiązania.
    Płacenie w kilku ratach gotówką
    i tak nie spełnia wymogów ustawy.

  • 14. Data: 2003-07-15 07:28:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2003, Andrzej Garapich wrote:
    [...]
    >+ Stanęło na 3 sztukach KP, z trzema różnymi

    Jakoś tak nie wiem, czy "jednorazowa wartość należności
    lub zobowiązań" dotyczyć ma wpłaty czy transakcji, ale
    nie wnikam. Natomiast:
    [...]
    >+ Dzięki za porady.

    Co takiego ?? Ty gdzieś jakieś porady widziałeś ???
    Wrrrrr....

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-07-15 09:08:29
    Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila>

    Tue, 15 Jul 2003 09:28:33 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

    > Co takiego ?? Ty gdzieś jakieś porady widziałeś ???
    > Wrrrrr....

    Przepraszam. Dziękuję za zainteresowanie się tą
    sprawą. Teraz dobrze?

  • 16. Data: 2003-07-15 15:17:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2003, Andrzej Garapich wrote:
    [...]
    >+ Przepraszam. Dziękuję za zainteresowanie się tą
    >+ sprawą. Teraz dobrze?

    Rewelacyjnie :)
    A ad rem - w koncepcji "dytyczenia transakcji" (a nie płatności
    częsciowej) w znaczeniu limitu musi coś być, skoro nie tylko mi
    się taki "podział na 3 KP" nie do końca spodobał.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-07-16 01:51:52
    Temat: Re[2]: Zakup samochodu na fakture
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 14 lipca 2003 o godzinie (08:10:17) napisano:

    Mozna. Ale nie wolno :)

    GSn> Ustawa PDG:
    GSn> +++++++++
    GSn> Art. 13. [ Obowiązki przedsiębiorcy ]

    GSn> 1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:

    GSn> 1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem rachunku
    GSn> bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy stroną transakcji
    GSn> jest inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość należności lub zobowiązań
    GSn> przekracza równowartość 3000 EURO albo równowartość 1000 EURO, gdy suma
    GSn> wartości tych należności i zobowiązań powstałych w miesiącu poprzednim
    GSn> przekracza równowartość 10000 EURO
    GSn> -------

    wKF: nalezy jeszcze wskazac sankcje, o ktorych wspominala juz Maddy:
    Art. 66 PDG:
    "1. Kto wbrew obowiązkowi określonemu w art. 13 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 z pominię-
    ciem rachunku realizuje należności lub zobowiązania, których wartość przekra-
    cza kwoty określone w tym przepisie, podlega karze grzywny."
    No i art. 67 PDG:
    "Orzekanie w sprawach określonych w art. 65 i art. 66 następuje w trybie przepisów
    Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia."

    BTW: z tego co pamietam to pomysl wprowadzenia przepisow wymuszajacych
    przeplyw naszych pieniazkow przez bank wziela sie z ograniczania
    zjawiska prania brudnych pieniedzy. A ze przy okazji obejmuje Boga
    ducha winnych przedsiebiorcow (ktorzy placac gotowka sa np. w stanie
    wynegocjowac lepsze ceny)? Kogo to obchodzi? :(

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 18. Data: 2003-07-16 09:40:45
    Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila>

    Tue, 15 Jul 2003 17:17:32 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

> [...]
    >częsciowej) w znaczeniu limitu musi coś być, skoro nie tylko mi
    >się taki "podział na 3 KP" nie do końca spodobał.

    Nie ma szans na normalne załatwienie tej sprawy.
    ICH księgowa powiedziała, że tak może być. Koniec.
    Kropka, dotarliśmy do ściany. Następne transze
    pójdą rzecz jasna przelewem, na przyszłość już
    będę mądry. Jedyne, co mi przychodzi do głowy
    w tym wypadku, to list polecony ze potwierdzeniem,
    że nie zgadzamy się na taką opcję (3 KP) i prosimy
    o trzy faktury. Oni pewnie nic nie odpowiedzą, ale
    żaden inny dupochron mi do głowy nie przychodzi.

    Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie się tą sprawą. :-)

  • 19. Data: 2003-07-17 23:13:11
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    > Mon, 14 Jul 2003 13:25:19 +0200, "vladi" <x...@i...pl> pisze:
    >
    > [...]
    KP)

    > Nie ma szans - już pytałem.

    > OK, oddzadzą, po jakimś czasie. Tyle potrwa to trochę,
    > a my nie mamy ot tak 25000 żeby komuś na jakis czas
    > bezodsetkowo pożyczyć. Poza tym owo urządzenie
    > kosztuje 75.000. Pozostałe raty mają być spłacone
    > później itd, ale zawsze gdzieś się czai obawa, że zahapią
    > i powiedzą, że potraktowali to jako drugą ratę...

    Pozwolę sobie czepić się drugoplanowego wątku - okoliczności wskazują, że
    być może faktura nie powinna być wystawiona w ogóle. Przedpłata, zaliczka
    czy coś, co pełni taką funkcję powoduje obowiązek wystawienia faktury po
    uiszczeniu w sumie 50% ceny brutto. Zwrot "pozostałe raty" wskazuje, że ta
    była pierwsza. Troszkę więcej informacji na ten temat pozwoliłoby z większą
    pewnością zaopiniować, czy dotychczasowe faktury powinny być anulowane jako
    wystawione bez podstawy prawnej, czy są w porządku (np. urządzenie odebrane
    i faktura na całość a raty do zapłaty).

    Thomasson