  • 1. Data: 2004-02-08 21:44:10
    Temat: Zakup mieszkania u developera a podatek cywilnoprawny??
    Od: "z-tec" <z...@N...gazeta.pl>

    Czy jezeli kupuje mieszkanie u developera czyli nowe budowane to czy poza
    oplata notarialna i oplata za wpis do ksiag wieczystych zaplace tzw podatek
    cywilnoprawny czyli 2% VAT??
    Bo caly dzien spedzilem na czytaniu m.in poradnikow budowlanych na
    gazeta.pl/dom i jeden z "doradcow" stwierdzil,ze ten podatek sie placi
    natomiast inny,ze nie.
    tutaj link do artykulu http://dom.gazeta.pl/dom/1,50844,1806029.html a
    dyskusja jest w opiniach.
    Jezeli jest ktos kto mi moze odpowiedziec to bede bardzo wdzieczny!!
    Mam tez drugie pytanie ale to juz w poscie wyzej.
    Pozdrawiam!!

  • 2. Data: 2004-02-09 08:16:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004, z-tec wrote:

    >+ Czy jezeli kupuje mieszkanie u developera czyli nowe budowane to czy poza
    >+ oplata notarialna i oplata za wpis do ksiag wieczystych zaplace tzw podatek
    >+ cywilnoprawny czyli 2% VAT??

    Widzę że dostosowałeś się do poziomu artykułu :>
    VAT i PCC to dwa *różne* podatki które się *wykluczają*.

    >+ Bo caly dzien spedzilem na czytaniu m.in poradnikow budowlanych na
    >+ gazeta.pl/dom i jeden z "doradcow" stwierdzil,ze ten podatek sie placi
> [...]

    Rafik i Daniel najwyraźniej piszą co wiedzą :), ponieważ
    to są tylko komentarze to najwyraźniej wiedzą co piszą :) a niejaki
    milk nie wie co pisze ;> - to tak IMO.
    UWAGA: podleganie/niepodleganie pod VAT dotyczy MIESZKANIA.
    GRUNT, związany z nabyciem mieszkania na własność jak na
    razie pod VAT *nie podlega*, stąd od gruntu IMHO & AFAIK
    zawsze powinien być PCC.
    Oczywiście mieszkanie sprzedawane "wtórnie" (od osoby fizycznej
    nie prow. DG w postaci obrotu mieszkaniami) pod PCC się załapie.
    I równie oczywiście od opłaty notarialnej zawsze jest VAT :),
    każdą *część* transakcji (sprzedaż lokalu, sprzedaż gruntu,
    usługa pośrednictwa jeśli jest, usługa notarialna, opłaty
    urzędowe...) traktuje się OSOBNO i podatkiem obkłada (lub
    nie) również OSOBNO.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-09 14:58:38
    Od: "z-tec" <z...@N...gazeta.pl>

    ??

    > Widzę że dostosowałeś się do poziomu artykułu :>
    > VAT i PCC to dwa *różne* podatki które się *wykluczają*.

    No racja,my fault :-))

    > Rafik i Daniel najwyraźniej piszą co wiedzą :), ponieważ
    > to są tylko komentarze to najwyraźniej wiedzą co piszą :) a niejaki
    > milk nie wie co pisze ;> - to tak IMO.

    OK,tez tak sadzilem,ale ja jestem laik.

    > UWAGA: podleganie/niepodleganie pod VAT dotyczy MIESZKANIA.
    > GRUNT, związany z nabyciem mieszkania na własność jak na
    > razie pod VAT *nie podlega*, stąd od gruntu IMHO & AFAIK
    >/CIACH/

    Dzieki za wszelkie info,zaraz zabieram sie za googlanie.
    A czy mozesz polecic mi jakies serwisy internetowy zajmujace sie m.in moim
    problemem.I gdzie np moge znalezc pelna wersje USTAWY o SPADKACH i
    DAROWIZNACH??
    Wiem,ze dla Ciebie to sa moze laickie pytania ale wyszukiwarki prowaza mnie
    tylko do jakis komentarzy do ustaw etc...Please pomoz!!

  • 4. Data: 2004-02-09 21:07:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, z-tec wrote:
    [...]
    >+ A czy mozesz polecic mi jakies serwisy internetowy zajmujace sie m.in moim
    >+ problemem.I gdzie np moge znalezc pelna wersje USTAWY o SPADKACH i
    >+ DAROWIZNACH??

    isip.sejm.gov.pl !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd