  • 1. Data: 2004-02-08 20:36:33
    Temat: grupa inwalidzka a własna działalność
    Od: " vali" <v...@g...pl>

    Witam,

    Mam następujące pytanie.
    Znajomy dostał orzeczenie inwalidztwa, III grupa pracująca i w końcu
    postanowił otworzyć własną działalność gospodarczą.

    W związku z tym powstają następujące pytania:
    1. Czy osoby w grupą inwalidztwa płacą te same kwoty do ZUS co i osoby
    pełnosprawne, czy mają jakieś ulgi?
    2. Słyszałem, jeżeli osoba pobiera rentę to wtedy nie płaci składek do ZUS
    tylko opłaca ubezpieczenie zdrowotne.
    3. Jakie składki (chodzi mi o ZUS) będzie płaciła osoba niepełnosprawna
    prowadząca działalność gospodarczą.

    Z góry bardzo dziękuję za informacje.