-
1. Data: 2002-10-19 09:18:31
Temat: Zakup mieszkania na działalność?
Od: "Stan" <s...@p...com>
Mam prośbę, może ktoś to już przećwiczył.
Chcę zakupić mieszkanie, zmienić jego charakter użytkowania i wykorzystywać
je do prowadzenia działalności.
Proszę o pomoc jak to najlepiej zorganizować kosztowo pod kątem prowadzenia
działalności. Poza tym transakcję chcę zrealizować za kredyt bankowy.
Czy następujące koszty można od razu traktować jako koszty uzyskania
przychodu?
- prowizja od udzielenia kredytu,
- wycena dla potrzeb udzielenia kredytu,
- opłaty notarialne (wynagrodzenie, opłata od czynności cywilno prawnych,
wyciągi),
- wpis do księgi wieczystej,
- prowizja dla biura nieruchomości,
- operat rzeczoznawcy dla potrzeb zmiany charakteru użytkowania,
- opłaty za zmianę charakteru użytkowania,
- adaptacja obiektu (będzie to ok. 40 % ceny zakupu mieszkania)
Czy to mieszkanie można od razu traktować jako majątek firmy i odpowiednio
amortyzować, czy lepiej niech pozostanie poza działalnością? Wtedy
działalność obciążać tylko kosztami eksploatacji? Kiedy odsetki od kredytu
będą bezspornie kosztami uzyskania przychodu?
Czy powyższe koszty nie należy potraktować jako koszty zakupu i ewentualnie
amortyzować razem z całym mieszkaniem?
Dodam, że kredyt z banku jest indywidualny na cele miszkaniowe, bo bank nie
ma produktu na działalność gospodarczą.
Pytań jest pewnie więcej. Proszę pomóżcie mi to najlepiej rozwiązać.
Pozdrowienia
Stan