    From: p...@b...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Za niska wartosc mieszkania (wg US) w Akcie Notarialnym
    Date: 23 Jun 2006 11:15:31 -0700

    Witam!

    Temat byl juz walkowany, jednak nie znalazlem odpowiedzi na moj
    problem...

    Wg aktu kupilem mieszkanie w 2004 r. za 50 tys PLN, US domaga sie
    doplacenia roznicy w podatku od kwoty 69 tys (wartosc rynkowa wg US)
    czyli 380 PLN + odsetki (swoja droga dobrze, ze po 4 latach sie nie
    obudzili, place za opieszalosc urzedaso, wrrr). Cala bajka polega na
    tym, ze ja rzeczywiscie zaplacilem te 50 tys. z prostego wzgledu:
    wczesniej w mieszkaniu znajdowal sie gabinet dentystyczny, kafelki na
    scianach w pokojach, poczekalnia w pokoju i przedpokoju, kuchnia jako
    pomieszczenie socjalne, zrujnowana lazienka itd. Dodatkowo przez trzy
    lata przed zakupem nikt tam nie mieszkal, nie bylo ogrzewane ogolnie
    obraz nedzy i rozpaczy. Facet probowal je sprzedac, najpierw sam, potem
    przez agencje i nie udalo mu sie przez okolo 2 lata. W miedzyczasie
    rozpoczal budowe domu i nagle potrzebne mu byly pieniadze, wiec kupilem
    je okazyjnie...

    Nie mam wyceny z tamtego okresu, gdyz nie bralem kredytu i
    najzwyczajniej nie byla mi potrzebna, a pieniadze na remont bardzo.

    Na jakiej podstawie ewentualnie rzeczoznawca oceni wartosc mieszkania
    po 2 latach? Posiadam faktury na kwote kilkunastu tysiecy zlotych na
    materialy budowlane (okna, podlogi itp.) czy to moze byc podstawa do
    obnizenia wyceny?

    No i rzecz ktora mnie dreczy najbardziej, czyli koszt bieglego. W US
    oczywiscie nikt nie potrafi okreslic wysokosci kosztow.

    W moim przypadku wstepna ocena US przekracza wartosc oplacona o 38%,
    czyli jest duze prawdopodobienstwo, ze koszt bieglego spadlby na mnie.
    Jezeli jednak napisze, pismo do US, ze ok, moze i prawo glupie, ale
    obowiazujace, i realna wartosc mieszkania byla wieksza np. 56 tys. Czy
    wtedy do obliczenia tych 33% posluzy kwota 50 tys wg aktu, czy tez 56
    tys wg mojego oswiadczenia?

    Z gory dziekuje za odpowidzi znawcow tematu