  • Data: 2010-01-18 13:26:41
    Temat: ZUS, s.c. i platnik
    Od: Quental <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc!

    Mam nastepujacy temat i nie mam pojecia jaka jest _wlasciwa_
    odpowiedz.

    Jak zrobilo sie glosno o tym, ze wspolnicy s.c. musza sie sami
    rejestrowac jako platnicy i s.c nie moze juz byc platnikiem, to
    poczytalem, posprawdzalem, spytalem w ZUS-ie i dowiedzialem sie, iz
    jesli s.c. rejestrowala sie jako platnik wczesniej, to teraz nie ma
    koniecznosci przerejestrowania.

    Teraz dostalem pismo z ZUS-u w innej sprawie i zadzwonilem tam, zeby
    sie dopytac o co dokladnie chodzi. Chodzilo akurat o przerejestrowanie
    z ulgowego zusu na normalny, ale przy okazji dostalem opieprz od pani,
    ze wprawdzie nie trzeba bylo sie od razu przerejstrowywac z s.c. jako
    platnika na przedsiebiorce jako platnika, ale ze w ogole to trzeba i
    powinienem dopelnic tego obowiazku mozliwie szybko, najlepiej jeszcze
    w styczniu, zeby platnosc za styczen szla juz 10-go po nowemu, a nie
    15-go.

    Przerabial ktos z Was juz cos takiego? Wie ktos moze cos _na pewno_?
    Bylbym wdzieczny za podpowiedzi, w szczegolnosci z podstawa prawna.

    Z gory dziekuje!
    Pozdrowienia,