  • 1. Data: 2006-10-04 14:02:31
    Temat: ZUS i wezwanie do ustalenia kapitału początkowego
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Przyszło do mnie pismo, w którym ZUS chce ode mnie przekazania
    dokumentacji do ustalenia kapitału początkowego. Tylko o co chodzi?
    Prowadzę od trzech lat DG i jest to moje jedyne źródło dochodu w
    życiu. Przecież mają moje ZUA, DRA, składki. Co ja im mam tam wysyłać,
    po co i czy mogę nie wysyłać? Ktoś to trenował? Nie chce mi się
    biegać, kserować papierów które przecież mają, wysyłać, a potem
    jeździć do nich wyjaśniać wątpliwości. Jeszcze bym zrozumiał, gdybym
    był trzydzieści lat starszy i musiał udowadniać, że gdzieś tam kiedyś
    pracowałem, żeby mi się liczyło do emerytury. Ale w mojej sytuacji?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-10-04 14:27:31
    Od: "and" <a...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):
    > jeździć do nich wyjaśniać wątpliwości. Jeszcze bym zrozumiał, gdybym
    > był trzydzieści lat starszy i musiał udowadniać, że gdzieś tam kiedyś
    > pracowałem, żeby mi się liczyło do emerytury. Ale w mojej sytuacji?

    Witam

    Jezeli nie pracowales dluzej niz 3 miesiace przed 2000 rokiem (z
    odprowadzanymi skladkami - czyli np nie umowa zlecenie ze studentem itp) to
    nie musisz nic skladac ani zawiadamiac ZUSu. Po prostu mowiac kolokwialnie -
    olej to pismo. Jezeli do podanego przez nich terminu nie dostarczysz
    dokumentow, to nie nalicza ci kapitalu - zgodnie z rzeczywistoscia jak
    mniemam z twojego postu.

    pozdrawiam

    and

  • 3. Data: 2006-10-06 07:21:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:
> [...]
    > był trzydzieści lat starszy i musiał udowadniać, że gdzieś tam kiedyś
    > pracowałem, żeby mi się liczyło do emerytury. Ale w mojej sytuacji?

    Może jakaś dobra duszyczka pracowała na Ciebie, żebyś
    miał ten kapitał. Wiem, że nie chce Ci się wyjaśniać,
    ale ja bym z czystej ciekawości sprawdził, czy ktoś NIP
    czy inne dane gdzieś komuś w kadrach pomylił i wpadło mi trzydzieści
    kilka lat stażu. Może masz już prawo do emerytury?

    Czyż to nie piękna wiadomość z samego rana? :-)