    From: "Tado" <t...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ZUS - Podwójna zdrowotna
    Date: Mon, 26 Sep 2005 15:40:03 +0000 (UTC)

    Witam. Ustawa o składkach zdrowotnych mówi, że jeżeli podatnik osiąga
    przychody z kilku źródeł, to składka na ubezpieczenie zdrowotne opłacana jest
    od każdego ze źródeł. Jest to największy absurd w kosmosie. Pracuję na pół
    etatu. Mam też zarejestrowaną działalność gospodarczą, aby móc legalnie
    zarobić od czasu do czasu jakieś pieniądze. Nie rozumiem, czy jeżeli zapłacę
    podwójną składkę zdrowotną to coś się zmienia? Czy gdy mam grypę to mam dwie
    grypy? Czy przyjeżdża do mnie dwóch lekarzy? Czy dwa razy tyle pielęgniarek
    będzie biegać wokół mnie gdy będę w szpitalu? Czy gdy kupię okulary to dostanę
    refundację za dwie pary? Itd, itd. Wiadomo, że jest to kompletnie
    nieuzasadnione wyciąganie pieniędzy z kieszeni podatników.
    Pytanie moje jest następujące: co mogłyby sądzić o tej sytuacji w naszym kraju
    instytucje w rodzaju Trybunału Sprawiedliwości lub podobnych "europejskich"?
    Dziękuję i pozdrawiam
    Tado