  • 1. Data: 2003-06-09 16:06:06
    Temat: ZUS DRA - moj pierwszy raz ;)
    Od: "jb" <s...@t...pl>

    Witajcie ...

    Zapewnie gros z Was ma to juz za soba - stad moja skromna prosba. Czy ktos
    moglby rzucic
    okiem na wypelniony formularz ZUS DRA -> standard - 1 osobowa DG, najnizsze,
    tylko obowiazkowe
    skladki. Wydaje mi sie, ze wszystko dobrze wpisalem, jednak, gdyby znalazl
    sie ktos kto laskawym okiem
    porownalby to ze swoim formularzem to bylbym wdzieczny. Bo zegar tyka ...

    Pdf (troszke ponad 100 kb - wybaczcie) jest pod www.szturmowa.com/zus.pdf

    Zawsze musi byc ten pierwszy raz ...

    Pozdrawiam serdecznie i dziekuje

    --
    jb
    www.szturmowa.com

  • 2. Data: 2003-06-09 16:45:28
    Temat: Re: ZUS DRA - moj pierwszy raz ;)
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bc2b6r$7of$...@a...news.tpi.pl,
    niejaki(a): jb z adresu <s...@t...pl> napisał(a):
> [...]
    > porownalby to ze swoim formularzem to bylbym wdzieczny. Bo zegar tyka
    >
    > Pdf (troszke ponad 100 kb - wybaczcie) jest pod

    Błędy ;
    1) Składki są finansowane tylko przez ubezpieczonego więc nie jest właściwe
    rozbicie na płatnika .
    2) Brak składki na Fundusz Pracy - 32,71zł (VIII) i łączna kwota to 635,05zł
    .
    Ponadto brak jest danych identyfikacyjnych ;))
    Pobieżnie reszta chyba OK .
    Po pierwszej poprawnej deklaracji nie musisz już jej składać za następny
    miesiąc .

    Pozdrawiam
    oporek2

  • 3. Data: 2003-06-09 17:52:44
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    Witaj !

    Poza błędem wskazanym przez Oporek2 zastanów się czy mówiąc obowiązkowe
    na pewno nie masz na uwadze opłacania skłądek na ubezpieczenie chorobowe.
    W razie choroby nie otrzymasz żadnego wynagrodzenia z ZUS !

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki

  • 4. Data: 2003-06-09 20:26:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jun 2003, Andrzej wrote:

    >+ Witaj !

    wKF: znacznie łatwiej komentuje się odpowiedzi odzielone "pod"...
    [...]
    >+ na pewno nie masz na uwadze opłacania skłądek na ubezpieczenie chorobowe.
    >+ W razie choroby nie otrzymasz żadnego wynagrodzenia z ZUS !

    To jest szczegół. Jeszcze musi wtedy zapłacić "normalny" ZUS !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-06-09 21:05:03
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie ktos kto laskawym okiem
    > porownalby to ze swoim formularzem to bylbym wdzieczny. Bo zegar tyka ...

    ja też wypełniałem pierwszy raz i zadzwoniłem do Zusu i miła Pani
    telefonicznie podyktowała mi wszystkie kwoty.

  • 6. Data: 2003-06-09 22:48:42
    Od: "jb" <s...@t...pl>

    > ja też wypełniałem pierwszy raz i zadzwoniłem do Zusu i miła Pani
    > telefonicznie podyktowała mi wszystkie kwoty.

    od milych pan w ZUSIE wole mile pl.soc.prawo.podatki :]
    Dziekuje bardzo wszystkim - deklaracja gotowa, wydrukowana, przelewy zlecone

    jb
    www.szturmowa.com

  • 7. Data: 2003-06-10 08:22:54
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > Po pierwszej poprawnej deklaracji nie musisz już jej składać za następny
    > miesiąc .
    Nawet jak zmieni się podstawa "oZUSowania" (co kwartał)?

    WWWojtas

  • 8. Data: 2003-06-10 10:11:49
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    > Po pierwszej poprawnej deklaracji nie musisz już jej składać za następny
    > miesiąc .

    a jaki numer deklaracji wpisac na przelewie za maj: 20030401 (ostatni
    składany) czy 20030501

    pzdr
    mwi

  • 9. Data: 2003-06-10 10:44:33
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    mwi wrote:

    > a jaki numer deklaracji wpisac na przelewie za maj: 20030401 (ostatni
    > składany) czy 20030501

    200305 01

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 10. Data: 2003-06-10 17:04:30
    Od: "Dorota Born" <d...@l...pl>

> [...]
    > sie ktos kto laskawym okiem
    > porownalby to ze swoim formularzem to bylbym wdzieczny. Bo zegar tyka ...

    Zobaczyłam Twoje dzieło dopiero teraz no i mam parę drobnych uwag:
    1. przy działalności gospodarczej jeżeli płacisz sam za siebie nie dzielisz
    składek na ubezpieczony i płatnik bo to ta sama osoba, czyż nie ?
    tylko "ubezpieczony"
    2. dział VIII Fundusz pracy też cię obowiązuje 2,45%, podstawa jak do
    ubezpieczenia emerytalnego. czyli za maj 32,71
    3. warto też opłacać składki na ubezpieczenie chorobowe ale warunek musisz
    płacić terminowo w maju 32,71 (wg uznania w razie choroby pomieszasz składki
    i coś tam zawsze z ZUS-u).
    Myślę że coś to ci pomoże, drobne poprawki i będzie Ok
    "Pierwszy raz - tego się nie zapomina".

    Pozdrawiam.