  • Data: 2005-06-17 19:00:23
    Temat: Wyłudzenie towaru na WZ
    Od: " Maxima" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, od pewnego czasu jeden z naszych kontrahentów wyłudza towar na WZ-
    ki /pod pozorem sprawdzenia ilościowo-jakościowego/, potem te dokumenty
    dostawy u niego...giną :( My posiadamy drugą kopię WZ , tak że wiemy, jaki
    towar został wysłany. Kontrahent potem nie uznaje f-ry wystawionej przez nas
    za ten towar...Szef zbyt póżno się zorientował w procederze, tak więc część
    towaru już poszła...Ma szansę odzyskać za niego pieniądze ?
    To samo dzieje się z fakturami, do których wystawiamy od razu WZ- nie chce
    zwracać podpisanych kopii. Wiem, że teraz nie ma takiego obowiązku, ale VAT
    i PIT trzeba płacić, a gość bierze towar i udaje potem głupiego...Sądzę, że
    w naszej sytuacji jest też kilka innych firm :(

    Moje pytanie - czy można oddać do windykacji WZ-ki, które mają podpis
    pracownika magazynu tej firmy ?
    Przez te działania /to nasz główny klient/,firma jest na skraju bankructwa -
    szef wszystkim zalega, nie ma za co płacić podatków i zus...
    Wiem,ze to trochę póżno - ale czy można jeszcze coś zrobić, by firma nie
    upadła ?
    Może macie sugestie ? Bardzo proszę...