  • 1. Data: 2006-11-21 05:44:32
    Temat: Wykup samochodu z leasingu
    Od: m...@a...waw.pl

    Witam,

    Mam następujący kłopot: 3 lata temu wzięłam samochód w leasing
    operacyjny na moją działalność gospodarczą (i zarejestrowałam
    umowę w US, żeby móc odliczać VAT). Teraz mam ten samochód
    wykupić (w listopadzie br.). Już zdecydowałam się, że wykupię na
    swoją firmę. I teraz mam pytanie: samochód był uznany za
    ciężarowy (Ford Mondeo), ale po wykupie chyba i tak nie mogę
    odliczać VAT (czy mam rację?) - jeśli tak, czy można zdemontować
    kratkę i przerobić na sam. osobowy? A może kratkę można
    zdemontować nawt jak samochód pozostanie w papierach jako
    ciężarowy? Jak to fizycznie zrobić, jakie formalności mam
    spełnić, gdzie pójść itd. bo kompletnie nie mam pojęcia.

    A jak już będę amortyzować ten samochód, to jaką wartość
    przyjąć jako początkową? Wartość wykupu brutto czy netto?

    Będę wdzięczna za pomoc,

    Kejzi