  • 1. Data: 2006-11-20 13:42:30
    Temat: podatek od auta w DG
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    Czy sprzedając prywatny samochód osobowy (umowa Kupna-Sprzedaży)
    wykorzystywany w DG ("kilometrówka") muszę księgować zapłatę za
    niego (Dowód Wewnętrzny ?) jako przychód i zapłacić podatek ?
    Jeżeli tak to wg jakiej stawki (jestem ryczałtowcem + VAT), 8,5 %
    ?

    Z Pozdr. Hanss

  • 2. Data: 2006-11-20 16:30:51
    Temat: Re: podatek od auta w DG
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "Hanss"
    <h...@w...pl> grzmiąc na głowami przerażonych istot przekazał ku
    Ziemi tę wiadomość:

> [...]
    >niego (Dowód Wewnętrzny ?) jako przychód i zapłacić podatek ?
    > Jeżeli tak to wg jakiej stawki (jestem ryczałtowcem + VAT), 8,5 %

    Ksiegujesz tylko dochód ze sprzedaży jeśli samochód był firmowy
    (środek trwały, bo pewnie jest więcej warty niż 3500 zł).
    Jeśli sprzedajesz prywatny, który był rozliczany kilometrówką
    to firmie nic do tego.

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 3. Data: 2006-11-20 22:41:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Nov 2006, Hanss wrote:

    > Czy sprzedając prywatny samochód osobowy (umowa Kupna-Sprzedaży)
    > wykorzystywany w DG ("kilometrówka") muszę księgować zapłatę za
    > niego (Dowód Wewnętrzny ?) jako przychód i zapłacić podatek ?

    ...no nie przesadzaj!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-11-21 10:53:04
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...no nie przesadzaj!
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Czy nie ma znaczenia fakt że jestem VATowcem i dokonywałem odliczeń
    VATu za naprawy? Zasugerowałem się środkiem trwałym i
    zaksięgowałem umowę PCC od sprzedaży tego samochodu jako dochód.

  • 5. Data: 2006-11-24 10:42:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Nov 2006, Hanss wrote:

    > Czy nie ma znaczenia fakt że jestem VATowcem i dokonywałem odliczeń
    > VATu za naprawy? Zasugerowałem się środkiem trwałym i
    > zaksięgowałem umowę PCC od sprzedaży tego samochodu jako dochód.

    IMO *co najwyżej* można rozpatrywać czy przypadkiem nie należy ew.
    skorygować odliczenia VAT. Acz mam wątpliwości, ale nie mam czasu
    do czytania co tam w ustawie jest :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-11-27 14:36:46
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

> [...]
    >
    > IMO *co najwyżej* można rozpatrywać czy przypadkiem nie należy ew.
    > skorygować odliczenia VAT. Acz mam wątpliwości, ale nie mam czasu

    To były części i materiały eksploatacyjne (naprawy, oleje itp),
    które uległy zużyciu, więc wydaje mi się że nie ?