  • 1. Data: 2002-04-18 18:14:24
    Temat: Wycena komputera w celu wpisania do ewidencji wyposażenia
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Posiadam komputer prywatny zakupiony dwa lata temu razem z monitorem,
    drukarką, skanerem, pół roku temu był poważnie modernizowany.
    Pytanie w jakis sposób mam wycenić sprzęt i czy mogę to zrobić wg własnego
    uznania wg mniej więcej cen rynkowych czy też musi tego dokonać sklep
    komputerowy?

    Co wpisać w pozycję "numer rachunku" w Ewidencji wyposażenia jeśli go
    zgubiłem z poza tym było ich w sumie z kilka... Czy wpisać w jedną pozycję
    cały zestaw czy oddzielnie komputer, monitor. itd.?

    Jak księgować zestaw w KPiR? Przez DW w KUP?
    Czy zakupy do komputera sprzętu i oprogramowania mogę wpisywać w KUP dopiero
    od dnia wpisania do ewidencji czy wcześniej również? Czy mogę zaliczyć w
    koszty wszystko co ma związek z komputerem i co będzie wykorzystywane?

    Czy mogą się przyczepić że np abonamet za SDI zaliczam w KUP od kilku
    miesięcy, a domenę czy sklep internetowy od ponad pół roku a nie miałem
    jeszcze komputera na wyposażeniu firmy?

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 2. Data: 2002-04-19 00:35:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Arkadiusz Piotrowski wrote:

> [...]
    >+ uznania wg mniej więcej cen rynkowych czy też musi tego dokonać sklep

    Musisz umieć się wytłumaczyć (w razie kontroli) dlaczego
    akurat tyle przyjąłeś za wartość rynkową. Ja wyceniłem sam,
    wrzuciłem do archiwum ceny nowych elementów z okresu wyceny
    (cennik) i jakieś slady cennika używanych; mam nadzieję że
    ujdzie :]

    >+ Co wpisać w pozycję "numer rachunku" w Ewidencji wyposażenia jeśli go
    >+ zgubiłem z poza tym było ich w sumie z kilka... Czy wpisać w jedną pozycję
    >+ cały zestaw czy oddzielnie komputer, monitor. itd.?

    IMHO "wyprodukuj zestaw" - protokołem (osobiście podpisanym)
    na przykład :) Jeśli komputer już jest poskładany - to
    jakiś "protokół przyjęcia".

    Jak z elementem na który brak rachunku ? Hm... Może ktoś
    z grupy... (ja rachunki miałem !)

    dalej jest tak:
    1. Musisz orzec, jaki jest rząd wartości komputera
    a. do 1500 zł
    b. 1500 zł do 3500 zł
    c. ponad 3500 zł

    Teraz zaliczasz:
    a,b,c - możesz uznać za środek trwały
    a,b - możesz uznać za wyposażenie i wpisac do ewidencji
    a - wpisać w koszt bez ewidencji

    Jeśli wpisujesz z koszt - to koniec listy, niezależnie od tego
    czy (jako wyposażenie obow. ponad 1500 zł) wpisałeś do ewidencji.

    Jeśli uznałeś za ŚT (a MOŻESZ, nawet jak ci 250 zł wyjdzie)
    - to wpisujesz do EŚT :) i NA TEJ PODSTAWIE wyznaczasz
    amortyzację. Do 3500 zł możesz amortyzować jednorazowo :),
    powyżej... poczytaj archiwum :> (kilka możliwości)

    >+ Jak księgować zestaw w KPiR? Przez DW w KUP?
    >+ Czy zakupy do komputera sprzętu i oprogramowania mogę wpisywać w KUP dopiero
    >+ od dnia wpisania do ewidencji czy wcześniej również? Czy mogę zaliczyć w

    Od dnia wpisania. Jeśli amortyzacja w ratach - rozliczać w ratach.

    >+ koszty wszystko co ma związek z komputerem i co będzie wykorzystywane?

    Tak.

    >+ Czy mogą się przyczepić że np abonamet za SDI zaliczam w KUP od kilku
    >+ miesięcy, a domenę czy sklep internetowy od ponad pół roku a nie miałem
    >+ jeszcze komputera na wyposażeniu firmy?

    Weź groups.google.com -> zaawansowane, zaaplikuj mu nazwę
    grupy i hasło "nieujawnione" (chodzi o nieujawnione środki
    trwałe bez polskich liter ;)).
    Jest takie pojęcie :), miałeś komputer ? - miałeś.
    Głowy bym nie dał, ale skoro NSA się na nie (pojęcie)
    powoływał... to...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-19 09:16:58
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > trwałe bez polskich liter ;)).
    > Jest takie pojęcie :), miałeś komputer ? - miałeś.
    > Głowy bym nie dał, ale skoro NSA się na nie (pojęcie)

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, już nie raz mi pomogłeś :)
    Poczytałem Twój post z lutego odnośnie nieujawnionych środków trwałych i
    chyba właśnie w takiej sytuacji jak moja najlepszym rozwiązaniem bedzie
    napisanie w protokole przyjęcia, że "przyjęto do eksploatacji dn......,
    wpisano do ewidencji dn...... zgodnie z wytycznymi wyroków NSA z dn...."

    Można tak? :-)

    Chciałem jeszcze zaznaczyć, że o ile SDI, które mam od stycznia br. jest w
    sumie nierozerwalnie związane z komputerem, który mam w domu, bo inaczej nie
    będzie działać, to np koszty wykupienia domeny internetowej czy też sklepu
    internetowego nie - ponieważ zawsze można przecież powiedzieć że obługiwalem
    je z np. kawiarenki :-)
    przyjęto do eksploatacji 7.VII.1999,
    wpisano do ewidencji 28.II.2002 zgodnie z wytycznymi wyroków
    NSA z dn...."),
    Aha i czy mogą się np przyczepić, że terminal SDI nie jest podłączony do
    komputera, który jest wspisany do ewidencji tylko do serwera wartego 100zł,
    z którego idzie również kabel do komputera brata w innym pokoju?