    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wojny z ZUSem ciąg dalszy
    Date: Sat, 11 Aug 2007 01:12:05 +0200

    Hello,

    Miesiąc temu opisywałem jak to zgłaszałem w ZUSie płatnika i
    ubezpieczonego (w jednej osobie).

    Przypomnę tylko, że w ZFA zamalowali mi korektorem PESEL i numer
    dowodu osobistego a ZUA przyjęli dopiero wtedy, gdy zażądałem pisemnej
    odmowy przyjęcia i zagroziłem wystapieniem na droge administracyjną.

    Wczoraj, radoście, o 14:52 (korki spowodowane ulewą) wchodzę do ZUSu
    ze skorygowanym (uzupełnionym o PESEL) ZFA i aktualnym DRA.
    I znowu wojna. Nie mam składać korekty ZFA tylko ZIPA. A PESEL ma nie
    być i koniec. I oni nie przyjmą. Jest ostatni dzień terminu,
    ochroniarz już zamyka drzwi a oni "nie przyjmą i koniec".

    Na nic tłumaczenie, że w poradniku wypełniania (porad3.pdf) jak wół
    jest zapis:
    "Uwaga!
    W przypadku osób fizycznych będących płatnikami składek wyłącznie na własne
    ubezpieczenia
    w bloku danych identyfikacyjnych płatnika składek w dokumentach zgłoszeniowych oraz
    deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA należy podawać numery NIP, REGON i PESEL."

    Nie ma jakiejkolwiek dyskusji - ja swoje, oni swoje. "Nie mamy
    Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?". Pamiętając mnie sprzed
    miesiąca w końcu (piątek, ujuż po 15:00) łaskawie przyjęli ode mnie
    dokumenty, dopisując na nich "przyjęto na żądanie płatnika".

    Ponieważ cała ta sytuacja zaczyna mnie naprawdę ostro wpieniać,
    zacząłem się zastanawiać rzeczywiście nad wystapieniem z żądaniem
    wobec ZUSu o skorygowanie Pogromu Płatnika (żeby ostrzegał o
    nadmiarowych danych) oraz ujednolicenie wewnętrznego prawa
    powielaczowego ("my mamy wytyczne prezesa ZUS") z zasadami opisanymi w
    "Poradniku".

    Niestety, pomimo upierdliwego charakteru, prawnikiem nie jestem i
    potrzebuję odrobinę pomocy i dobrej rady - do kogo uderzyć z pismem i
    w jakiej formie, żeby nie mogli mnie olać?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl