  • Data: 2008-04-25 10:04:35
    Temat: Wniesienie samochodu do firmy oświadczeniem a OC/AC
    Od: pablitoo <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam następujący problem księgowy:

    w lutym 2008 r. kupiłem samochód osobowy, który w tymże miesiącu
    ubezpieczyłem AC/OC (jednorazowo opłacona składka na 12 miesięcy). W
    kwietniu 2008 r. wniosłem samochód do firmy oświadczeniem i teraz
    amortyzuję go. W jaki sposób mam rozliczyć teraz te ubezpieczenie, tak
    aby wyszło najkorzystniej?

    Czy mam stworzyć jakiś dokument wewnętrzny, gdzie policzę
    proporcjonalnie ile składki przypada na resztę ubezpieczenia (wtedy
    gdy samochód w firmie czyli od kwietnia 2008) i na tej podstawie mam
    go wpisać do KPiR? Czy to rozliczenie powinno być ograniczone do
    grudnia 2008 (a reszta dopiero wpisana w następnym roku) czy też można
    od razu całość wpisać w koszty?

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc,

    Pozdrawiam

    Pablitoo