  • 1. Data: 2009-03-03 21:39:11
    Temat: Wartości niematerialne i prawne- jak amortyzować ?
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Jak amortyzować wartości niematerialne i prawne, a sciśłej oprogramowanie ?

    a) windows, office itp : o wartosci do 3500 zł
    b) programy księgowe itp o wartości do 3500 zł
    c) programy księgowe itp o wartości powyżej 3500 zł.

    Ktroś mi mówił, że liczy się też kryterium czasu przewidzianego okresu
    użytkowania oprogramowania. Może mi któś ta sprawę naświetlić ?

  • 2. Data: 2009-03-04 08:16:03
    Od: "Jacek" <e...@w...pl>

    Jesli przyjmiesz na akywa . trwałe to amortyzujesz 50% rocznie , do 3500 zł
    możesz zawsze dać w koszty od razu

  • 3. Data: 2009-03-04 09:14:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Mar 2009, Marek wrote:

    > Jak amortyzować wartości niematerialne i prawne, a sciśłej oprogramowanie ?
    >
    > a) windows, office itp : o wartosci do 3500 zł
    > b) programy księgowe itp o wartości do 3500 zł

    A jesteś na pełnej księgowości?
    No to spytaj "kierownika jednostki" jakie są kryteria ;)
    Na KPiR można nie amortyzować wcale, amortyzować jednorazowo
    lub "normalnie".
    A ile jest "normalnie" nie pamiątam (2 lata?)

    > Ktroś mi mówił, że liczy się też kryterium czasu przewidzianego okresu
    > użytkowania oprogramowania. Może mi któś ta sprawę naświetlić ?

    Zacytuj proszę *definicję* WNiP, będzie jasność.
    Obowiązującą definicję, z przepisu, a nie czyiś opis ;)

    pzdr, Gotfryd