  • 21. Data: 2004-10-01 09:35:59
    Temat: Re: W jakim czasie wystawienie FV
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wtedy, gdy ustawa nie ZWALNIA z obowiazku wystawienia faktury.
    >
    > Art 106.4 "znosi" "przepis odrebny, ktory statanowi inaczej"
    > i do glosu dochodzi Ordynacja Podatkowa. Nabywca ma prawo zazadac rachunku.
    >
    > W momencie, gdy nabywca zazada rachynku rozporzadzenia i ustawy o VAT mowia,
    > ze sprzedawca podatnik VAT wystawia FV.
    > Zadanie wystawienia rachunku zlozone w przepisowym terminie sprawia, ze FV
    > wystawic NALEZY i zgodnie z rozporzadzeniem i ordynacja (tu nie ma
    > sprzecznosci) termin na dokonanie tego wynosi 7 dni.

    To ja jeszcze uporzadkuje to po swojemu:

    1. Jestem nabywca OF NiePDG.
    2. Nie wzialem faktury w terminie zgodnie z rozporzadzeniem.
    3. Zlozylem, w terminie zgodnym z OP, zadanie wystawienia faktury.
    4. Faktura zaostala wystawiona zgodnie z terminem zawartym w OP.

    I druga opcja, ktorej jako "proklientowski" podmiot ja lansuje :-)

    3. Zlozylem zadanie wystawienia faktury, po terminie zawartym w OP.
    4. Faktura zostaje wystawiona przez sprzedawce.

    Argumentacja:
    - sprzdewca sprzedaz zarejestrowal na podstawie kasy fiskalnej
    - wystawil mi fakture na moje żądanie (zlozone niestety po terminie)
    - nie ma przepisu, ktory zabranialby wystawienia faktury po terminie (AFAIR OP
    to sprzedawca ma prawo odmowic wystawienia)
    - nie ma sankcji za wystawienie faktury po terminie.

    Jeżeli się mylę, to trudno.
    "Każdy odpowiada za swoje działania".

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 22. Data: 2004-10-01 09:49:47
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    OP
    > to sprzedawca ma prawo odmowic wystawienia)

    Jakas paranoja.
    Odpowiadam sam sobie :-)
    Zajrzalem jeszcze do "Leksykonu OP 2004".
    Autorzy piszą w tym samym duchu.
    Strona 323: "Brak obowiązku nie oznacza braku możliwości wystawienia rachunku
    po uplywie trzech miesiecy."

    Pozdrawiam,
    Karol

    PS.
    Musze przyznac, ze leksykony Unimexu są bardzo dobrą pomocą dla podatników.

  • 23. Data: 2004-10-01 10:01:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, Karol wrote:
    [...]
    >+ I druga opcja, ktorej jako "proklientowski" podmiot ja lansuje :-)
    >+
    >+ 3. Zlozylem zadanie wystawienia faktury, po terminie zawartym w OP.

    No, OP nie zakazuje wystawiania rachunków po terminie :)
    IMHO można...

    >+ - nie ma przepisu, ktory zabranialby wystawienia faktury po terminie (AFAIR OP
    >+ to sprzedawca ma prawo odmowic wystawienia)

    IMO - tak, tyle i tylko tyle. "Może odmówić", żeby nie był zmuszony do
    trzymania w cache stosiku wszelkich potrzebnych danych :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)