  • 1. Data: 2003-11-19 09:59:25
    Temat: Vat za paliwo (samochód osobowy)
    Od: Roman Wantola <d...@p...onet.pl>

    Witam

    W Rzeczospolitej (13.11.03 Nr 264) wyczytałem co następuje:

    "Moim zdaniem VAT naliczony przy wydatkach na zakup benzyny jest
    kosztem uzyskania przychodów w całości i nie ogranicza go limit
    wynikający z kilometrówki. Podstawą kwalifikowania takiego wydatku do
    kosztów jest bowiem art. 23 ust. 1 pkt 43 lit. a) updof, a nie art. 23
    ust. 1 pkt 46. Zezwala on na zaliczenie w całości do kosztów podatku
    VAT niepodlegającego odliczeniu. VAT naliczony jest więc kosztem
    niezależnie od tego, czy zakup benzyny mieści się w limicie
    wynikającym z ewidencji przebiegu pojazdu, czy też nie.
    PRZEMYSŁAW WOJTASIK
    doradca podatkowy"

    Jak zatem wpisać do KPiR VAT od paliwa:
    poszczególne faktury (kwoty VAT oczywiście) z odpowiednią adnotacją w
    uwagach i na fakturze, czy na podstawie jakiegoś zestawienia?

    A może dla świętego spokoju wpisywać do kilometrówki kwoty brutto z
    faktur?

    pozdrowienia
    Roman Wantola

  • 2. Data: 2003-11-26 11:56:57