    From: "Baton" <k...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Vat od paliwa...
    Date: Thu, 26 May 2005 23:04:17 +0200

    Jak to w koncu jest? Generalnie mozna 'odliczac' vat od paliwa
    przeznaczonego dla samochodow ciezarowych (obecnie to te spelniajace wzor
    Lisaka, a po nowelizacji zmienia sie wymogi).

    Mam w firmie kilka samochodow (leasing), ktore nie spelniaja wzoru lisaka,
    ale sa to auta niby-ciezarowe (kratka, leasing z maja zeszlego roku jeszcze
    przed nowelizacja ustawy o vat ktora wprowadzila wzor Lisaka). Do tej pory
    bylem przekonany ze nie moge odliczac vatu od paliwa (zgodnie z obecnie
    obowiazujacymi przepisami nie sa to auta ciezarowe), zaskoczyl mnie
    natomiast znajmoy ktory byl na szkoleniu odnosnie vatu u samego pana
    modzelewskiego i ten twierdzil ze mozna odliczac vat, argumentowal to zasada
    praw nabytych, dokaldnie tak samo jak caly czas mozna odliczac vat od
    czynszow leasingowych samochodow ktore obecnie nie sa ciezarowymi, ale
    kiedys byly... (wymog rejestracja umow w US)....

    Kto tu ma racje?

    Pozdrawiam

    Baton