  • 1. Data: 2006-02-15 10:44:40
    Temat: VIES - nieprawidłowy NIP UE
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam

    Od 1.02 prowadzę DG, jestem płatnikiem VAT (potwierdzenie rej. VAT
    czynnego przyszło) i składałem VAT-R/UE.

    Sprawdzam swój NIP za pomocą:
    http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/v
    ieshome.htm

    i wynik "No, invalid VAT number"

    Testowałem kilka NIPów znanych firm i weryfikacja jest prawidłowa.

    Moje pytanie (zanim się zwrócę do US co sugeruje FAQ tej strony), czy
    orientujecie się jak długo po zgłoszeniu trwa aktualizacja danych o NIP
    UE u nas albo czy też mieliście taki problem?

    I czy data podana na VAT-R/UE (poz 5. przewidywana data dokonywania
    czynności) wpisana na 1.04.2006 może mieć wpływ, że w bazie mnie nie ma ?

    Pozdrawiam Adam

  • 2. Data: 2006-02-15 10:53:52
    Temat: Re: VIES - nieprawidłowy NIP UE
    Od: t <a...@g...pl>

    Adam M wrote:
> [...]
    >
    > I czy data podana na VAT-R/UE (poz 5. przewidywana data dokonywania
    > czynności) wpisana na 1.04.2006 może mieć wpływ, że w bazie mnie nie ma ?

    Z wlasnego doswiadczenia nie wiem tego,
    ale z kilku roznych zrodel slyszalem ze z tym VIESem sa wlasnie takie
    jaja(czy moze raczej z naszymi urzednikami?) ze pojawiasz sie kiedy sie
    pojawiasz..

  • 3. Data: 2006-02-15 14:28:41
    Od: "niuncio" <m...@g...pl>

    Mojego nie ma od listopada jeszcze.

  • 4. Data: 2006-02-15 21:05:37
    Od: "Paweł" <p...@i...pl>

    >I czy data podana na VAT-R/UE (poz 5. przewidywana data dokonywania
    >czynności) wpisana na 1.04.2006 może mieć wpływ, że w bazie mnie nie ma ?

    Witam...

    Ta data ma ogromny wpływ.

    US w ciągu 7 dni od daty wpływu wprowadza dane do systemu, po prawidłowej
    weryfikacji wystawia potwierdzenie zarejestrowania VAT-5UE i wysyła
    podatnikowi. W najgorszym wypadku w ciągu 14 dni od złożenia w US mamy
    potwierdzenie zarejestrowania.
    US nie może też wprowadznić danych do systemu wcześniej niż miesiąc od
    podanej daty w poz. 5. czyli jeśli podaliśmy date 1.04.2006 r. to US dopiero
    w marcu wprowadzi te dane do systemu i najwcześniej w marcu dane pojawią się
    w VIES.

    Jeżeli u kogoś US nie wyrabia się z potwierdzeniem sugeruję interwencje w US.

    Pozdrawiam
    PAweł
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2006-02-15 21:23:59
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli u kogoś US nie wyrabia się z potwierdzeniem sugeruję interwencje w US.

    A wie ktos może dlaczego US nie zamienił automatycznie wszystkich nipów na NIP
    EU?
    I dlaczego wszystkie nowe NIPy nie sa widoczne w całej UE?
    Komu zależy, aby sie osobno o to starać?

    --
    vertret

  • 6. Data: 2006-02-15 21:34:30
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    vertret wrote:
> [...]
    > nipów na NIP EU?
    > I dlaczego wszystkie nowe NIPy nie sa widoczne w całej UE?
    > Komu zależy, aby sie osobno o to starać?

    Dlatego, że nie każdy NIP jest NIPem EU?
    Mój był widoczny w bazie po mniej niż tygodniu od złożeniu papierów do US.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2006-02-15 21:48:10
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.

    > Ta data ma ogromny wpływ.
    >
    > US w ciągu 7 dni od daty wpływu wprowadza dane do systemu, po prawidłowej
    > weryfikacji wystawia potwierdzenie zarejestrowania VAT-5UE i wysyła

    Ja dostałem tylko VAT-5, a nie VAT-5UE, czy jego mam się dopiero później
    spodziewać (w okolicach marca/kwietnia) czy też juz warto interweniować?

    Pozdrawiam Adam

  • 8. Data: 2006-02-16 06:11:15
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Dlatego, że nie każdy NIP jest NIPem EU?
    > Mój był widoczny w bazie po mniej niż tygodniu od złożeniu papierów do US.

    No właśnie o to pytam. Dlaczego tak jest? Komu przeszkadza, że polski NIP nie
    jest automatycznie NIPem widocznym w UE?

    --
    vertret

  • 9. Data: 2006-02-16 06:21:27
    Od: "Paweł" <p...@i...pl>

    VAT-5UE będzie wystawiony nie wcześniej niż miesiąc przed datą w poz. 5.
    Ja był na początku marca się przypomniał w US.

  • 10. Data: 2006-02-16 07:52:34
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    vertret wrote:
> [...]
    >
    > No właśnie o to pytam. Dlaczego tak jest? Komu przeszkadza, że polski
    > NIP nie jest automatycznie NIPem widocznym w UE?

    Polski NIP nie jest automatycznie NIPem unijnym. Gdyby był, to miałbyś
    rację.