  • 11. Data: 2011-01-17 13:28:56
    Temat: Re: VAT przy zakupie z UK
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2011, 666 wrote:

    > I w którym momencie musisz niby "jak na spowiedzi" zadeklarować, czy to zakup
    > na potrzeby własne czy na potrzeby prowadzonej działalności??

    W przypadku towaru handlowego lub materiałów w momencie zakupu,
    w przypadku wyposażenia przeznaczonego dla DG - w momencie
    rozpoczęcia eksploatacji (często popełnianym błędem jest
    "zaliczenie" do KUP przy zakupie, *formalnie* nie przysługuje).
    Z p. widzenia VAT niewykorzystywane wyposażenie jest "towarem",
    więc odliczenie przysługuje z momentem zakupu.
    Tak długo, jak długo jest to "towar przeznaczony do sprzedaży".
    Przeznaczenie (poprzez faktyczne wykorzystywania) na "cel osobisty"
    skutkuje jak niżej.

    > Np. cokolwiek "kupuje za granicą netto" i używa sobie do us..nej śmierci??

    W momencie, w którym używa do celów nie związanych z DG, a nie
    używa do DG, w sposób oczywisty następuje "wylot z wyposażenia" i konieczność:
    - korekty kosztów w dochodowym
    - wystawienia f-ry wewnętrznej w VAT.

    Przypadek jednoczesnego wykorzystywania do DG i VAT to nieco inna
    sprawa i w pl:
    - dla PDoOF uregulowany jest przepisem art.23.1.49, kwestię "poziomu
    koniecznego wywalenia" próbuj ustalić sam
    - dla VAT też wzbudza wątpliwości ze względu na warunek z Dyrektywy,
    który *nie* zawiera negacji (samo "wykorzystywanie do DG" daje
    prawo do odliczeń, a proporcję trzeba liczyć przy wykorzystywaniu
    do celów opodatkowanych i AFAIR zwolnionych - *ZWOLNIONYCH*).
    Również zapis o "w takim zakresie" z art.86 UoVAT sugeruje że
    "wylot" co najmniej nie jest bezwzględny

    Wędka:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22
    897,20110101,odliczenie-i-zwrot-podatku-odliczanie-c
    zesciowe.html

    Acha, żeby nie było: zapominasz się i piszesz nad cytatem :P

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-01-17 16:16:47
    Od: Paul <e...@e...com>

    > Hm... wychodzi że tak.
    > Znaczy Twój wniosek kieruje w stronę podatnika zarejestrowanego
    > zwolnionego podmiotowo jak rozumiem?

    > A to oczywiście, ale pierwotny problem dotyczył pytania o skutki
    > próby przejścia na zwolnienie (podmiotowe) :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Chwila, chwila, ja nie pisałem o żadnym przejściu na zwolnienie :)

    Chcę po prostu kupić pewien towar w UK i sprzedać go w Polsce.
    w UK jest na 5% VAT, a w Polsce na 8%.
    I jak mam to zrobić?

    Kupić w UK bez VATu i sprzedać z 8% w Polsce
    Kupić w UK z 5% i potem go jakoś odliczać
    jeszcze inaczej?

    Żeby się po prostu nie okazało, że w rzeczywistości płacę 13% - kupując
    brutto w UK i doliczając 8% w Polsce, bez możliwości odliczenia tych 5.

  • 13. Data: 2011-01-17 17:18:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Paul wrote:

    > Chcę po prostu kupić pewien towar w UK i sprzedać go w Polsce.
    > w UK jest na 5% VAT, a w Polsce na 8%.
    > I jak mam to zrobić?
    >
    > Kupić w UK bez VATu i sprzedać z 8% w Polsce

    Tak jest dobrze, tylko Gotfryd chciał Ci podpowiedzieć,
    że VATu w Polsce nie płacisz w momencie zakupu w UK
    tylko naliczasz dopiero jak sprzedasz ten towar w Polsce.

    > Kupić w UK z 5% i potem go jakoś odliczać
    > jeszcze inaczej?

    Nie ma takiej opcji.
    Nie odliczysz, bo ich VAT nie jest naszym PTU
    ( podatkiem od towarów i usług)

    > Żeby się po prostu nie okazało, że w rzeczywistości płacę 13% -
    > kupując brutto w UK i doliczając 8% w Polsce, bez możliwości
    > odliczenia tych 5.

    Taka opcja też jest, ale mając NIP EU chyba jej nie wybierzesz?

  • 14. Data: 2011-01-17 22:03:36
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl>

    Załóżmy, że chodzi o osobę prawną (lub ułomną osobę prawną), a nie o osobę
    fizyczną.

    -----

  • 15. Data: 2011-01-18 00:25:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2011, 666 wrote:

    > Załóżmy, że chodzi o osobę prawną (lub ułomną osobę prawną), a nie o osobę
    > fizyczną.

    Widzisz gdzieś różnicę?
    (poza tą, że następuje *jawna* "zmiana osoby", czyli transakcja
    o ch-rze albo sprzedaży albo darowizny lub "nieodpłatnego świadczenia")

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-01-19 07:43:35
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Z punktu widzenia US zapewne tak (w sensie "podatnik używa do celów osobistych").
    Telewizor osoby fizycznej łatwiej postawić gdziekolwiek, niż telewizor spółki
    akcyjnej.

    -----