  • Data: 2014-10-07 08:05:48
    Temat: VAT przed deklaracją VAT-R
    Od: aja <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dz.g. została rozpoczęta 1.09. ale VAT-R złożony
    dopiero 1.10. wskutek przeoczenia. We wrześniu jednak
    została wystawiona faktura z VAT, w stawce 23%.

    Co z tym fantem zrobić? Myślę, że tak:

    1.VAT należny z tej faktury trzeba zapłacić;
    2.VAT poza deklaracją, bo nie mogę złożyć deklaracji VAT-7;
    3.we wrześniu nie przysługuje mi odliczenie VAT naliczonego
    z innych faktur zakupowych;
    4.powiadamiam kontrahenta, że nie może odliczyć VAT
    z tej faktury omyłkowo wystawionej z VAT-em;
    5.nie mam prawa do jakichkolwiek korekt w celu odzyskania
    zapłaconego VAT należnego z tej faktury.

    Co o tym myślicie, moje rozumowanie jest poprawne?

    --
    aja