  • 1. Data: 2004-07-02 12:38:18
    Temat: [VAT] nabywca usługi
    Od: "mk" <n...@p...onet.pl>

    Kto jest nabywcą usługi ten dla kogo jest wykonywana czy ten kto za nią
    płaci?

    --
    Marcin
    -------------------------------------

  • 2. Data: 2004-07-03 07:04:56
    Temat: Re: [VAT] nabywca usługi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jul 2004, mk wrote:

    >+ Kto jest nabywcą usługi ten dla kogo jest wykonywana czy ten kto za nią
    >+ płaci?

    A widzisz przeszkodę żeby byli obaj ?
    IMHO możemy sobie mówić czy pisać np. o "ostatecznym nabywcy usługi"
    ale zdaje się że w ustawie nie ma takiego sformułowania - więc korzystając
    z zapisu "każde świadczenie na rzecz osoby które nie stanowi dostawy
    towarów w rozumieniu art. 7 w tym przeniesienie praw" widać że ten
    co korzysta jak i ten co płaci na "świadczenie" oraz odpowiednio
    "przeniesienie praw" się łapią... jedynie komplikacją może być
    próba określenia kolejności zdarzeń prawnych :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-05 06:29:51
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > co korzysta jak i ten co płaci na "świadczenie" oraz odpowiednio
    > "przeniesienie praw" się łapią... jedynie komplikacją może być

    A ja bym spytal:
    1. Za co placi ten co placi jesli nie jest nabywcą ?
    2. Jesli ten na rzecz ktorego jest wykonywana nie placi to znaczy ze
    otrzymal usluge za darmo ==> tu powstaja jakies skutki prawne.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2004-07-05 11:22:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jul 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+
    >+ A ja bym spytal:
    >+ 1. Za co placi ten co placi jesli nie jest nabywcą ?

    Za usługę :) Raczej wszystko sprowadza się do następnego pytania:

    >+ 2. Jesli ten na rzecz ktorego jest wykonywana nie placi to znaczy ze
    >+ otrzymal usluge za darmo ==> tu powstaja jakies skutki prawne.

    Ależ oczywiście: po pierwsze VAT, zdaje się że pisałem "ten co
    otrzymał i ten co płaci" ;)
    Usługa może być częścią usługi wielostronnej, swoistą kompensatą... no
    i zgadzamy się że zawsze podlegnie pod VAT ! Jeśli sugerujesz "niedopłatne
    świadczenie" to IMHO jak najbardziej: jedna strona płaci dochodowy a druga
    VAT (żeby było prościej :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)