  • 1. Data: 2004-07-02 11:14:25
    Temat: zgłoszenie opdatkowania umowy najmu
    Od: Zbigniew Chodorowski <z...@i...pl>

    Witam szystkich

    W ustawie pisze jak poniżej:

    "Natomiast podatnik rozpoczynający najem w trakcie roku podatkowego,
    który chce skorzystać z opodatkowania go w formie ryczałtu, składa takie
    oświadczenie do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia najmu, nie
    później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu."

    Czy ktoś mógłby mnie oświecić do kiedy w końcu trzeba/można to zgłosić
    do US?

    Umowa podpisana 30 czerwca z datą obowiązywania od 1 czerwca, pierwszy
    przychód ma być 7 lipca.

    Pozdrawiam

    Zbigniew Chodorowski

  • 2. Data: 2004-07-02 11:49:09
    Temat: Re: zgłoszenie opdatkowania umowy najmu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Zbigniew Chodorowski napisał:
> [...]
    > później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu."
    >
    > Czy ktoś mógłby mnie oświecić do kiedy w końcu trzeba/można to zgłosić

    Do dnia który upłynie wczesniej.
    Np. jeżeli czynsz jest płatny z góry to może sie teoretycznie zdarzyc że
    pierwszy przychód z najmu uzyskasz zanim najem sie rozpocznie. A więc w
    dniu w którym dostaniesz czynsz musisz najpóźniej zadeklarować chęć
    rozliczania sie ryczałtem.
    A jak nie dostaniesz zapłaty przed rozpoczęciem najmu to musisz sie
    zadeklarowac w US dzien przed umowna data rozpoczęcia najmu.
    I tyle.

    > Umowa podpisana 30 czerwca z datą obowiązywania od 1 czerwca, pierwszy
    > przychód ma być 7 lipca.

    Zaraz, zaraz, co tu nie gra? Albo data obowiązywania to 1 lipca albo
    podpisałes umowe najmu wstecznie...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-07-02 12:50:04
    Od: Zbigniew Chodorowski <z...@i...pl>

    Maddy wrote:
> [...]

    > najmu. I tyle.

    > Zaraz, zaraz, co tu nie gra? Albo data obowiązywania to 1 lipca albo

    I w tym jest trochę zamieszania. Umowa dotyczy samochodu, jest z moim
    pracodawcą i nie zawiera daty rozpoczęcia najmu. Z ustnych ustaleń
    wynika, że powinienem dostać czynsz już za czerwiec. I co z tym fantem
    można zrobić?

    Zbyszek