eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT na raty › VAT na raty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Maggi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT na raty
    Date: Tue, 31 Jan 2012 13:15:40 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 33
    Message-ID: <jg8lnr$2ad$1@news.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-4-174.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1328011836 2381 87.205.4.174 (31 Jan 2012 12:10:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 31 Jan 2012 12:10:36 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:234590
    [ ukryj nagłówki ]

    Proszę o pomoc, który sposób rozumowania jest poprawny.

    Jest do zapłacenia VAT za 12/2011 w kwocie przykładowo 10 000 zł.
    Firma nie zapłaciła go w terminie do 25/01/2012, ale co więcej, po terminie
    chce go zapłacić w dwóch ratach.

    I teraz którym tokiem rozumowania należy się posłużyć

    1/ W dniu 31/01 firma płaci pierwszą ratę 6000 zł + odsetki na dzień 31/01
    od 6000 zł = łącznie 6014 zł.
    W dniu 06/02 płaci drugą ratę 4000 zł + odsetki na dzień 06/02 od 4000 zł =
    łącznie 4018 zł

    czy

    2/ W dniu 31/01 płaci pierwszą ratę 6000 zł bez odsetek, a w dniu 06/02
    płaci drugą ratę 4000 zł + odsetki łączne od kwoty 10 000 zł na dzień 06/01
    = łącznie 10 046 zł

    Na mój gust pierwszy sposób jest bardziej logiczny i mniej kosztowny dla
    firmy, ale słyszałam opinię, że gdy firma zapłaci kwotę 6000 zł + odsetki od
    tej kwoty, to US nie potraktuje tych odsetek jako odsetki, tylko jako część
    kwoty VAT i tak ją zaksięguje. Więc do spłaty VAT pozostanie już 3986 zł
    + odsetki od całości 10 000 czyli 46 zł, czyli łącznie wyjdzie jak w
    przykładzie drugim.

    No i nie ukrywam, że jestem w kropce :(

    Czy mogę liczyć na pomoc w tej kwestii?
    Z góry bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam
    Magdalena

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1