    From: t...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT na export usług internetowych za granicę
    Date: 15 Jan 2007 12:12:41 -0800

    Witam,

    Mam jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce.
    Jestem płatnikiem VAT.
    Jaką stawkę VAT zastosować w przypadku kiedy firma z Wielkiej
    Brytani zleca mi wykonanie strony internetowej?
    Czy kwota netto równa się kwocie brutto?

    Ostatnio znalazłem taki fragment artykułu:

    "...
    Oczywiście zasadne jest stosowanie 22% VAT-u w odniesieniu do usług
    świadczonych przez Internet na rzecz klientów polskich. Jest to
    bowiem usługa jak każda inna i dlatego powinna być objęta podatkiem
    od wartości dodanej. Co do tego nie ma wątpliwości. Inną kwestią
    jest natomiast opodatkowanie podatkiem VAT usług intelektualnych
    świadczonych przez Internet na rzecz klientów w innych krajach.
    Stawkę 0% VAT można bowiem stosować w przypadku eksportu towarów i
    usług.
    Praktyka wskazuje jednak, że np. tłumaczenia dokonywane przez
    Internet, czy tworzenie stron internetowych przez firmę polską na
    rzecz firmy mającej siedzibę za granicą klasyfikowane są przez
    urzędy skarbowe jako usługa krajowa, gdyż jest ona realizowana w
    kraju. Zgodnie z tą interpretacją nie jest to eksport usług, a więc
    usługi te są w Polsce objęte 22% VAT-em, nawet wtedy, kiedy
    odbiorcą jest firma zagraniczna.
    ..."

    Czy mogłby ktoś z was, kto ma w tej kwestii doświadczenie,
    skomentować to?

    Z góry dziękuję.

    Tomek