  • Data: 2004-09-12 19:31:02
    Temat: VAT i umowa zlecenie
    Od: "wiechus" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ponieważ jestem po raz pierwszy na tej grupie to witam wszystkich
    serdecznie.

    Obiło mi się ostatnio o uszy coś niepokojącego. Przedstawiam sytuację.
    Prowadzę działalność gospodarczą. Zajmuję się usługami edukacyjnymi
    (zwolnione z VAT) i tłumaczeniami (VAT). Do tej pory udawało mi się nie
    przekroczyć magicznych 10 tys euro. Udawało mi się, gdyż częściowo uciekałem
    z usługami edukacyjnymi w umowę zlecenie. Gdyby nie to, to bym wszedł na
    VAT, którym są objęte tłumaczenia. VAT nie jest mi na rękę, ponieważ stałbym
    się mniej/mało konkurencyjny wobec innych tłumaczy, któży nie są VATowcami,
    lub musiałbym obniżyć ceny. Czy mając obroty z DG w wysokości np. 40 tys i z
    umów zleceń w wysokości 10 tys wchodzę w VAT?

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    Wieslaw Trojanowicz