    From: "mariucha" <...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: [VAT] Sprowadzenie auta z Niemiec na DG
    Date: Sun, 14 Oct 2007 11:18:20 +0200

    Witam
    Kupiłem w niemczech auto 3 letnie za brutto 16500 euro, czyli pow. 60,5tys
    zł. Pomimo że mam NIP EU Niemiec wystawił mi fakturę VAT na kwotę brutto.
    Mam teraz problem z US, tzn pracowniczka powiedziała żeby zapłacic nasz VAT
    w kwocie ~13tys zł a póżniej starać sie o zwrot w niemieckim urzedzie (czy
    to prawda że mozna wysłać do nich pismo w ojczystm języku?).
    Gdzieś czytałem że mozna wystąpic z podaniem do naszego US o zapłatę tylko
    różnicy, tzn 3% kwoty VAT. Tylko że zgodnie z prawem po kupnie mam tylko 14
    dni na wpłacenie należnego podatku. Ile czasu ma urząd na odpowiedz na moje
    pismo? Jak sformułować takie pismo, na jakie ustawy się powołać?
    Czy w obu przypadkach moge odliczyć sobie max 6tys zł z podatku VAT-u?

    Co radzicie abym zrobił?
    Proszę pomóżcie!!! Prawdę mówiąc nie mam tych 13tys aby je wyłożyć:(

    Mariusz