  • Data: 2006-09-01 09:36:37
    Temat: VAT Pytanie
    Od: Kokum <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    jestem dosyć początkujący, więc prosze o wyrozumiałość. Zaznaczam, że od
    kilku dni google i nie mogę znaleźć właściwych odpowiedzi.

    Otworzyłem w roku bieżącym DG (KPiR, VAT).

    Posiadam samochód osobowy kupiony w 2004 r na fakturę VAT. Z dniem
    otwarcia DG wprowadziłem go do EŚT (wartość początkowa = cena brutto z
    faktury zgodnie z art. 22g ust.1 ("w razie nabycia w drodze kupna - cenę
    ich nabycia") ustawy o p.d.o.o.f.). Moje pytania:
    1. Czy to jest poprawne ? Nie stosowałem art.22g ust.8 ("Jeżeli nie
    można ustalić ceny nabycia") w celu ustalenia wrtości początkowej jako
    wrtości rynkowej z grudnia ub. roku ponieważ mogłem ustalić cenę nabycia
    (mam fakturę)
    2. Nie stosowałem art.22g ust.3, który mówi o pomniejszeniu wartości
    początkowej naliczony o VAT bo nie byłem pewny czy przysługuje mi prawo
    do takiego odliczenia.

    Czy takie rozumowanie jest poprawne ?

    Pozdrawiam,
    Dawid