  • 11. Data: 2007-01-23 23:50:18
    Temat: Re: Uprawnienia Urzedu Skarbowego
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "opix" <o...@o...eu> wrote in message >
    > jak urząd sie pyta o takie rzeczy to niech sam sobie ustala - ma do tego
    > swoje słuzby i uprawnienia -kto odpowiada i jest wyrywny ten sie tylko
    > może
    > podłozyć składaniem nieprawdziwego oświadczenia .amnezja est dobrym stanem
    > pamieci

    Narazie US nie jest zaintersowany źródłem, tylko prawidłowością rozliczenia
    podatku rocznego.
    Jak będzie zainteresowany źródłem to jak najbardziej odpowiednie pisemko
    dostaniesz.
    Nie bój się.

  • 12. Data: 2007-01-24 08:21:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Jan 2007, witek wrote:

    > Jeśli będziesz miał prawo badania prawidłowości rozliczenia mojego zeznania
    > podatkowego za dany rok, to dlaczego masz nie mieć prawa zapytać.

    IMO to co pisałeś oparte było o "grzeczne pytanie", które mogę Ci zadać,
    a nie o uzasadnienie prawne, wynikające z czegoś-tam.
    IMO z tego p. widzenia wniosek Piotra (o "nielegalności") jest o tyle
    nieuzasadniony - że nie ma zakazu, żeby ktoś spytał.
    Natomiast owo "prawo" nie wynika z innych uprawnień US - o ile nie
    toczy się postępowanie. Inaczej mówiąc nie ma (w tym momencie) formalnej
    podstawy do skutecznego, prawnie wiążącego podatnika, zadania mu
    takiego pytania.
    Nie mamy racji? - to z jakiego przepisu wynika prawo US do pytania?

    > Skoro z zeznania podatkowego wynika, że zarobiłem 20 tyś zł, na rekę z
    > czego 18 tyś poszło na spłatę kredytu odliczanego np. od podatku, bo nie
    > wierzę, że US się pyta bez powodu, to US się grzecznie zapytauje jakie są
    > moje koszty życia.
    > jeśli ich przekonam, że 2000/12 miesięcznie, to wówczas rozliczenie uznają
    > za prawidłowe.

    Właśnie napisałeś, że posiadanie oszczędności jest karalne :]
    *Bieżące* wydatki mają się przeciej umiarkowanie do *bieżących* dochodów.
    W szczególności u osoby szarpiącej się na przykładowe mieszkanie może
    to być stan normalny :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-01-24 10:43:08
    Od: "aberek" <a...@g...pl>

    Serdecznie dziękuję za przedstawione opinie.
    W mojej sprawie zakończone już zostało postępowanie dotyczące prawidłowości
    wysokości odprowadzonego podatku dochodowego. I tu jest ok.
    Wszczęte zostało natomiast następne postępowanie czy wszystkie moje dochody
    podlegały pod opodatkowanie. I problem w tym, że otrzymałem darowizny
    pienizne od rodziców, które wpłacałem na konto osobiste. I to właśnie o te
    wpłaty chodzi US. I o ile mogę wykazać jakie wydatki ponosiłem na czynsz,
    gaz itp, ponieważ opłacałem je przelewami i to wynika z historii rachunku, o
    tyle nie jestem w stanie wykazać ile wydałem na pozostałe sprawy płacone
    karta bankomatową lub gotówką. I moje pytanie. Tak zeznać czy podać lepiej
    jakies orientacyjne kwoty?
    Przy okazji, nigdy nie byłem bezrobotny, a w połowie ubiegłego roku kupiłem
    na kredyt używane auto. A mieszkam w małym miasteczku i stąd może mam ten
    problem.
    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2007-01-24 10:52:10
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Otrzymywales darowizny podlegajace opodatkowaniu?
    i skladales dokumenty dotyczace tych darowizn do US?
    Czy us zobaczyl przelewy z tych darowizn i chce wiedziec co to jest?
    Tylko jesli tak to poco pyta o takie rzeczy jak ile wydawales na rozne
    sprawy.........hmmm...

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 15. Data: 2007-01-24 10:53:02
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A moze to byly takie sumy ze podlegaly rejestracji GIF i teraz us je
    sprawdza?

  • 16. Data: 2007-01-24 11:22:34
    Od: "aberek" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Otrzymywales darowizny podlegajace opodatkowaniu?
    > i skladales dokumenty dotyczace tych darowizn do US?

    To były darowizny o łącznej wartości poniżej kwoty podlegającej
    opodatkowaniu i oczywiście nie składałem żadnych dokumentów z tego tytułu do
    US.

    >A moze to byly takie sumy ze podlegaly rejestracji GIF i teraz us je
    >sprawdza?

    Nie wiem co to jest rejestracja GIF.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2007-01-24 11:47:45
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Glowny Inspektorat Finansowy....chyba...rejestruja ruchy na kontach
    bankowych i jak kwota jest "za duza" to sprawdzaja skad ,dlaczego,
    poco.......podobno.
    A na te darowizny masz oczywiscie dokumenty....umowy darowizny?

  • 18. Data: 2007-01-24 14:36:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Właśnie napisałeś, że posiadanie oszczędności jest karalne :]

    Nie.
    Założyłem, że nie ma oszczędności.

  • 19. Data: 2007-01-24 14:37:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "aberek" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Przy okazji, nigdy nie byłem bezrobotny, a w połowie ubiegłego roku
    > kupiłem na kredyt używane auto. A mieszkam w małym miasteczku i stąd może

    Czyli postepowanie formalnie jednak jest.
    Podać orientacyjne kowty.
    US niczego więcej nie chce.
    Pokaż im rachunki za prąd, gaz i powiedz, że miesięcznie życie kosztuje cie
    tyle i tyle.
    Przygotuj sie, że wyciągi z banku też będa chcieli do porównania.

  • 20. Data: 2007-01-24 14:38:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    >
    > To były darowizny o łącznej wartości poniżej kwoty podlegającej
    > opodatkowaniu i oczywiście nie składałem żadnych dokumentów z tego tytułu

    Bo nie musiałeś. Ale US o tym nie wie, dlatego pyta.
    Im musi wyjść, że nie wydałes więcej niż dostałeś/zarobiłeś/porzayczyłeś.