    From: "Mika" <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowy o dzielo vs. dzialalnosc gospodarcza
    Date: 26 Sep 2006 00:39:22 -0700

    Witam,

    Wykonuje rozne prace programistyczne dla 1 podmiotu rozliczajac sie z
    ta zaprzyjazniona firma
    na zasadzie umow o dzielo. Za kazdym razem umowa o dzielo przenosi
    prawa autorskie
    na Zamawiajacego. Przedmiotem umowy sa rozne systemy komputerowe, ktore
    Zamawiajacy dolacza do swoich wiekszych projektow oferowanych dalej
    osobom trzecim.
    Nie mam dzialanosci gospodarczej. Poniewaz jakis czas temu natknalem
    sie na dziwne
    i sprzeczne informacje dotyczace traktowania swiadczenia takiej pracy
    jak dzialanosc gospodarcza to chcialbym na lamach grupy otrzymac pare
    wskazowek. Czy w przypadku opisywanym przeze mnie
    moge byc potraktowany przez fiskus tak jakbym prowadzil dzialanosc
    gospodarcza? Dodam, ze w umowach mam okreslone wynagrodzenie, dodatkowe
    warunki typu miejsce oddania dziela, przeniesienie praw, wady dziela
    itd.. oraz zapis pozbycia sie odpowiedzialnosci wobec osob trzecich.
    Nie wykonuje dziela dla ludnosci ani bezposrednio do firmy docelowej.
    Glupie mi sie wydaje stwierdzenie, ze moge byc potraktowany tak
    jabym prowadzil dzialalnosc gospodarcza. A moze sie myle? Co w
    przypadku gdy tak jest i co w zwiazku z np. przekroczeniem zwolnienia
    podmiotowego?
    Dziekuje za wszelkie wskazówki.

    Witek