  • 1. Data: 2005-07-12 19:09:10
    Temat: Umowa o dzieło i VAT.
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Słyszałem, że po 1 czerwca zmieniły się przepisy o podatku VAT.
    Czy od umowy o dzieło nalicza się VAT?
    Jak należy sformułować umowę aby VAT nie naliczać?
    Jakoś nic nie mogę znaleźć na ten temat, ale nie znam się na prawie a
    nie chcę być z nim na bakier. :-)
    Dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2005-07-12 19:41:35
    Temat: Re: Umowa o dzieło i VAT.
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:db14d0$b76$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): nom z adresu <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):

    > Słyszałem, że po 1 czerwca zmieniły się przepisy o podatku VAT.
    > Czy od umowy o dzieło nalicza się VAT?

    nalicza się, jeżeli przekroczysz w roku próg VAT z umów o dzieło - czyli ok
    10000 EUR

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2005-07-13 12:59:30
    Od: TwojaKsiegowa <b...@T...pl>

    nom wrote:
> [...]
    > Jak należy sformułować umowę aby VAT nie naliczać?
    > Jakoś nic nie mogę znaleźć na ten temat, ale nie znam się na prawie a

    Jeśli uzyskasz przychody z działalności wykonywanej osobiście (zawarty w
    art. 13 ustawy o pdof)- nie będą te przychody opodatkowane podatkiem
    VAT, jeśli spełni się:
    1. ze zlecającym wykonanie tych czynności prawnymi więzami tworzącymi
    stosunek prawny pomiędzy zlecającym
    2. wykonanie czynności i wykonującym zlecane czynności co do warunków
    wykonywania tych czynności, wynagrodzenia
    3. odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności wobec osób
    trzecich

    pozdrawiam,

    www.TwojaKsiegowa.pl