    Date: Wed, 13 Jul 2005 14:59:30 +0200
    From: TwojaKsiegowa <b...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło i VAT.

    nom wrote:
    > Słyszałem, że po 1 czerwca zmieniły się przepisy o podatku VAT.
    > Czy od umowy o dzieło nalicza się VAT?
    > Jak należy sformułować umowę aby VAT nie naliczać?
    > Jakoś nic nie mogę znaleźć na ten temat, ale nie znam się na prawie a
    > nie chcę być z nim na bakier. :-)
    > Dzięki za pomoc.

    Jeśli uzyskasz przychody z działalności wykonywanej osobiście (zawarty w
    art. 13 ustawy o pdof)- nie będą te przychody opodatkowane podatkiem
    VAT, jeśli spełni się:
    1. ze zlecającym wykonanie tych czynności prawnymi więzami tworzącymi
    stosunek prawny pomiędzy zlecającym
    2. wykonanie czynności i wykonującym zlecane czynności co do warunków
    wykonywania tych czynności, wynagrodzenia
    3. odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności wobec osób
    trzecich

    pozdrawiam,

    www.TwojaKsiegowa.pl