    From: "Payk" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa o dzieło "dziwny" podatek...?
    Date: Thu, 17 Mar 2005 09:00:00 +0100

    Witam

    Jestem zatrudniony w firmie (nie chce podawać nazw firm) "M" na umowę o
    dzieło. I teraz przedstawię Wam pokrótce sytuację:

    Firma "M" wykonuje pewną usługę dla innej firmy nazwijmy ją "P". Firmy te
    rozliczają się miedzy sobą za tą usługę dzielą się kwotą za usługę 50/50.

    Jak już powiedziałem jestem zatrudniony na UoD w firmie "M", od której
    otrzymuje 50% kwoty każdej wykonanej usługi (mój zarobek). A więc otrzymuję
    25% tego co klient płaci dla firmy "P". Od jakiegoś czasu firma "M" twierdzi
    że musi tą kwotę pomniejszać mi o jakiś podatek.. Dodam że nigdy wcześniej
    tak nie było otrzymywałem zawsze 25% ustalonej kwoty, którą wpłacał klient
    firmie "P".

    W skrócie:

    Klient daje 100 (umowna liczba)

    100 - 50 dla firmy P oraz - 50 dla firmy M

    M (50) wypłaca mi 25. i dodatkowo pomniejsza mi to o chyba 10% "Podatku"
    (WCZEŚNIEJ TAK NIE BYŁO - dlatego węszę jakiś podstęp:)

    Czy możecie mi to w 2 słowach rozjaśnić. Jak widać po opisie problemu nie
    jestem specem w podatkach, dlatego też proszę o wyrozumiałość i nie wysyłane
    zgryźliwych postów.

    Dziękuję i pozdrawiam

    LG