eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUlgowy ZUS a świadczenie usług na rzecz byłego pracodawcy › Ulgowy ZUS a świadczenie usług na rzecz byłego pracodawcy
  • Data: 2009-02-25 13:08:53
    Temat: Ulgowy ZUS a świadczenie usług na rzecz byłego pracodawcy
    Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam pytanie:

    W chwili obecnej jestem zatrudniony na umowę o pracę w pewnej firmie
    (umowa na czas określony od 1 stycznia 2009r do 1 marca 2009r).
    W marcu chciałbym zarejestrować się jako bezrobotny i starać się o
    dofinansowanie z PUP na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
    Z informacji jakie udało mi się znaleźć w Internecie wynika, że w
    przypadku gdybym (jako firma zewnętrzna) chciał świadczyć usługi
    byłemu pracodawcy (tj. firmie w której obecnie pracuję) musiałbym
    płacić pełny ZUS a nie ulgowy.

    Pytanie brzmi - czy da radę jakoś to ominąć ? Tzn. Założyć firmę,
    korzystając z dofinansowania z PUP a następnie świadczyć usługi w
    firmie o której wspomniałem wyżej ?
    Wspomniana firma nie byłaby jedynym kontrahentem mojej firmy.

    Pytanie 2:

    W roku 2008 i na początku 2009 miałem podpisane umowy z dwiema firmami
    - z jedną umowę o dzieło, z drugą umowę zlecenie - czy w takim
    przypadku jako firma mógłbym im świadczyć usługi i korzystać z
    ulgowego ZUSu ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź