eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUlga remontowa na wykończenie + wątek zasiedlenia (długie, crosspost, sorry) › Ulga remontowa na wykończenie + wątek zasiedlenia (długie, crosspost, sorry)
    From: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ulga remontowa na wykończenie + wątek zasiedlenia (długie, crosspost,
    sorry)
    Date: Tue, 13 Jan 2004 21:48:37 +0100

    Wiem, że temat był wielokrotnie wałkowany, ale tu nieco z innej strony.

    Kupuję dom, akt notarialny podpisałem jeszcze w zeszłym roku, wydanie
    nastąpi za kilka - kilkanaście tygodni. W tej chwili dom jest w stanie
    surowym zamkniętym, zamierzam poprosić dewelopera o faktury na prace
    wykończeniowe, które "mieszczą się w zakresie rozporządzenia Ministra
    Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 grudnia 1996 r.,
    opublikowanym w Dzienniku Ustaw Nr 156, poz. 788 (art. 27a ust. 17
    ustawy)" w wysokości upoważniającej mnie do skorzystania z ulgi w
    maksymalnym wymiarze.
    Na wszelki wypadek sprawdziłem, co o tym sądzi MinFin:
    "poniesione przez podatnika wydatki - w tym również związane z nowo
    wybudowanym budynkiem mieszkalnym lub lokalem mieszkalnym w takim
    budynku, zajmowanymi przez podatnika na podstawie tytułu prawnego - mogą
    być odliczone w ramach ulgi remontowo-modernizacyjnej, jeżeli tylko
    spełnione zostaną wyżej omówione warunki. Zgodnie z powołanym
    rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa wykaz
    robót zaliczanych do remontu i modernizacji budynku mieszkalnego
    (odpowiednio lokalu mieszkalnego) obejmuje swym zakresem również
    wykonanie nowych elementów w lokalu (budynku), przykładowo ścianek
    działowych, podłóg i posadzek, jak i trwale umiejscowionej armatury i
    urządzeń dotyczących instalacji sanitarnych."
    (http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=2436
    9)
    Żeby miećzupełnie czyste sumienie, zadzwoniłem niestety do Zaczarowanego
    Lasu o nazwie Urząd Skarbowy. Jakież było moje zdumienie, kiedy pani z
    US oświadczyła, że właśnie przygotowuje odpowiedź na zapytania podatnika
    w tej sprawie, odpowiedź wykluczającą możliwość skorzystania z tej ulgi.
    Zapytałem, jak to możliwe, że przeczy to interpretacji MinFin, na co
    pani odpowiedziała, że tak interpretuje ten przepis i kropka.
    No to zadzwomniłem do MinFin, gdzie (skądinąd bardzo niesympatyczna)
    baba powiedziała, że jak mi odmówią uznania ulgi, to mam się odwołać,
    napisać skargę do MinFin a potem ewentualnie do NSA.

    Pytania są dwa (bo oczywiście nie popuszczę):
    -jakie to straszliwe konsekwencje grożą mi (oprócz, rzecz jasna siarki i
    smoły), jeśli US zakwestionuje moje prawo do ulgi, oprócz braku zwrotu
    podatku;
    -o co właściwie chodzi z tym zasiedleniem? Nie korzystam z dużej ulgi
    budowlanej, sam zakup domu w moim przypdaku jest podzielony na 2 etapy -
    akt, jak już wspomniałem, podpisałem w grudniu, wydadzą mi dom w marcu
    (całkowicie wykończony), zamelduję się pewnie w maju. Rozumiem, że to
    korzystnie dla mnie, bo mogę w miarę swobodnie, zależnie od potrzeby,
    ustalić moment zasiedlenia?
    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl