  • 1. Data: 2005-09-27 10:17:34
    Temat: Ulga na Internet-małżenstwo
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Małżeństwo ponosi rocznie koszt użytkowania Internetu 760zł lub mniej.
    1) Czy kwotę tą każdy z nich może odliczyć od dochodu niezależnie (czy to
    możliwe, aby jeden i ten sam koszt, był dwa razy odliczany)?
    2) Czy, w ogóle, do odliczenia kosztu Internetu, małżonkowie muszą składać
    wspólne roczne zeznanie?

    P.S.W wielu dyskusjach nie odnalazłem odpowiedzi...
    Z góry dzięki. P.

  • 2. Data: 2005-09-27 13:46:40
    Temat: Re: Ulga na Internet-małżenstwo
    Od: "KASIA" <k...@v...pl>

    Zobacz to:
    http://www.tp.pl/dom/co_nowego/zmiana_vat_internet/u
    lga_dla_malzenstw/

  • 3. Data: 2005-09-27 13:59:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "KASIA" <k...@v...pl> napisał
    > Zobacz to:
    > http://www.tp.pl/dom/co_nowego/zmiana_vat_internet/u
    lga_dla_malzenstw/

    Odpowiedzi na to pytanie tam nie ma.

    No właśnie, bo to co jest w podanym przez Ciebie odnośnie kwesti wspólnych
    rozliczeń jest sprzeczne z inną informacją TP na nadstronie:
    http://www.tp.pl/dom/co_nowego/zmiana_vat_internet/

  • 4. Data: 2005-09-27 14:16:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

    > Małżeństwo ponosi rocznie koszt użytkowania Internetu 760zł lub mniej.
    > 1) Czy kwotę tą każdy z nich może odliczyć od dochodu niezależnie (czy to
    > możliwe, aby jeden i ten sam koszt, był dwa razy odliczany)?

    Nie ten sam koszt, a dokładniej nie ta sama kwota, tylko od tego samego
    dostawcy ORAZ w ramach przysługujących limitów. Natomiast faktura może
    być jedna, byleby w polu odbiorca były wpisane właściwe osoby ;-)

    W zasadzie nie wiadomo, co zrobić w przypadku, gdy domowników jest
    więcej ;-) (bo nikt nigdzie nie mówi o małżonkach).

    > 2) Czy, w ogóle, do odliczenia kosztu Internetu, małżonkowie muszą składać
    > wspólne roczne zeznanie?

    IMO nie.

    M.

  • 5. Data: 2005-09-27 14:32:07
    Od: "KASIA" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > No właśnie, bo to co jest w podanym przez Ciebie odnośnie kwesti wspólnych
    > rozliczeń jest sprzeczne z inną informacją TP na nadstronie:

    Jeśli chodzi o dokonanie odliczenia przez małżonków, to przepisy nie
    zawierają jasnych wskazówek w tym zakresie.
    Istnieją poglądy, iż każde z nich z osobna będzie mógł odliczyć od dochodu
    760 zł.
    Najlepiej jednak uzyskać interpretację swojego urzędu skarbowego.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2005-09-27 14:49:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik KASIA napisał:

    > Jeśli chodzi o dokonanie odliczenia przez małżonków, to przepisy nie
    > zawierają jasnych wskazówek w tym zakresie.

    Przepis jest jeden. W Ustawie o PDoOF.

    > Istnieją poglądy, iż każde z nich z osobna będzie mógł odliczyć od dochodu
    > 760 zł.

    Każdy podatnik ma prawo odliczyć 760 zł, pod warunkiem posiadania
    faktury imiennej. Gdzie jest tu miejsce na głoszenie poglądów? ;-)

    > Najlepiej jednak uzyskać interpretację swojego urzędu skarbowego.

    Można się zapytać o pogodę na przykład :-P

    M.

  • 7. Data: 2005-09-27 14:53:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał

    > Nie ten sam koszt, a dokładniej nie ta sama kwota, tylko od tego samego
    > dostawcy ORAZ w ramach przysługujących limitów. Natomiast faktura może być
    > jedna, byleby w polu odbiorca były wpisane właściwe osoby ;-)

    Małżenistwo płaci załóżmy 760zł za net. I teraz małżonek odejmuje sobie 760
    zł od dochodu i małżonka też sobie odejmuje od dochodu 760zł??? Przecież
    zapłacili w rzeczywistości 760zł. a nie 2x760zł???

  • 8. Data: 2005-09-27 15:00:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > Małżenistwo płaci załóżmy 760zł za net. I teraz małżonek odejmuje sobie 760
    > zł od dochodu i małżonka też sobie odejmuje od dochodu 760zł??? Przecież
    > zapłacili w rzeczywistości 760zł. a nie 2x760zł???

    Jeżeli od kwoty łącznych wydatków, odejmiesz ulgę pierwszego małżonka,
    to ile Ci zostanie? ;-) Analogia do odliczeń budowlanych/remontowych się
    kłania.

    M.

  • 9. Data: 2005-09-27 17:32:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > Jeżeli od kwoty łącznych wydatków, odejmiesz ulgę pierwszego małżonka, to
    > ile Ci zostanie? ;-) Analogia do odliczeń budowlanych/remontowych się

    Nic mi nie zostanie. Czyli drugi małżonek mógłby odliczyć tylko nadwyżkę
    ponad 760zł, której nie odliczył pierwszy małżonek?