  • Data: 2004-03-06 15:00:00
    Temat: Uchylenie decyzji IS przez WSA - przypadki?
    Od: "mayo" <m...@m...mayo> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Sytuacja jest następująca - ok 18 miesięcy temu po zwrocie do Unijnego
    dostawcy towarów z UE skorygowałem deklarację VAT-7 tak że wynikało z niej
    prawo do otrzymania z US ok 30K PLN zapłaconego przy imporcie VATu. US wydał
    decyzję odmowną od której odwołaliśmy się do IS. Ta niestety podtrzymała
    negatywną dla nas decyzję US i nie pozwoliła na zwrot zapłaconego podatku.
    Będąc przekonanymi co do zasadności swoich żądań odwołaliśmy się do NSA.
    Czas płynął, oddział terenowy NSA przerobił się w WSA. WSA na
    dwudziestominutowej rozprawie uchylił decyzję IS. Wyrok na 14 dni na
    uprawomocnienie się. Oczywiście IS może się od decyzji WSA odwołać.
    I teraz pytanie do grupy: czy to zrobi? Wiem, nikt nie jest jasnowidzem, ale
    może przerabialiście podobne przypadki? Pytałem kilku prawników i doradców
    podatkowych i zdania są podzielone w większości nie poparte jednak
    konkretnymi przykładami z życia. Jak uważacie - IS odwoła się czy zapłaci
    nam 30K PLN + odsetki? Innymi słowy czy mam podstawy do tego aby wydać tę
    kasę, czy lepiej o niej zapomnieć?

    Komentarze mile widziane.
    Pzdr.,
    Mayo.

    PS - to jest mój pierwszy post na tę grupę, archiwum nie czytałem, więc
    wybaczcie jeśli temat był już 99 razy wałkowany i odeślijcie mnie do
    konkretnych postów opisujących podobną do mojej sytuację?

    PS2 - pliz piszcie tutaj - adres @ nie istnieje ;-)