  • Data: 2011-08-12 12:55:06
    Temat: Twórca a rozliczanie sprzedanych licencji
    Od: Pendrive <P...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Jestem na etapie decydowania o formie mojej interpretacji indywidualnej
    dotyczacej rozliczania PIT z sprzedanych licencji na program. Rozwazam
    pojscie albo w kierunku rozliczania Poza DG albo w ramach DG, zależnie
    co będzie mi się bardziej opłacać (interpretacja będzie oczywiście
    zwierać fragmenty wyroków sądów czy interpretacji nie dając tak naprawdę
    możliwości innego rozstrzygnięcia niż ja chce - tak najlepiej robić i
    tak zrobiłem z dobrym skutkiem z vat i tak tez polecam innym)

    Właśnie dzwoniłem do Komisji do Spraw Zaopatrzenia Emerytalnego Twórców
    i qu mojemu radosnemu zaskoczeniu Pani stwierdziła, że osoba tworząca
    programy tudzież sprzedająca na jego uzytkowanie licencje nie może byc
    uznana przez nich za tworcę mimo iz ma to związek z prawem autorskim.
    Generalnie rewelacja bo złodziejski ZUS odpada w takim przypadku.

    Problem tutaj pojawił by sie jednak inny -przy wyborze rozliczania z
    praw majątkowych.

    Jestem płatnikiem VAT więc za każda licencję wystawiam faktury VAT,
    jednak wyczytałem w sieci że jeżeli nie prowadził bym działalności
    gospodarczej to sprzedając licencje czyli zawierając z danym podmiotem
    umowę - a 99,99% moich klientów to firmy - te firmy musiały by rozliczyć
    mnie z podatku dochodowego, co było by chyba każdy się zgodzi ze mną
    absurdem przy sprzedaży kilkudziesięciu do nawet ponad dwustu (bo tak
    sie także zdarzało) miesięcznie licencji. Zawieranie jakichkolwiek umów
    poza wystawieniem faktury także, choć tu mozna przyjac że faktura
    stanowi umowę.

    Moje pytanie zatem brzmi, czy nie prowadząc DG, będąc płatnikiem VAT
    czynnym, wystawiając fakturę (lub paragon) za licencję na program, bez
    względu na to czy kupuje firma czy firma twierdząca ze firma nie jest
    lub będąca w trakcie zakładania czy osoba prywatna, CZY JA MOGĘ
    samodzielnie rozliczyć ten podatek. Jezeli tak to czy mogę go
    wpłacać/rozliczać miesięcznie czy rocznie ? Prosze z podaniem podstawy
    prawnej.

    Pozdrawiam
    P.