  • 21. Data: 2006-01-31 08:58:43
    Temat: Re: To jak to jest w końcu z tą kasą fiskalną?
    Od: "Przemysław" <p...@a...net.pl>

    Witam

    A jeśli sprzedaje tylko firmom i wystawiam wyłącznie faktury, to też musze
    mieć kasę ?

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2006-01-31 09:00:07
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Ta część podatników, w którą uderzyło rozporządzenie z grudnia, ma w nosie
    > (albo i dużo niżej) jasne przepisy pod koniec marca. Oni już wpadli w
    > kasę, z czego większość wpadła do kompletu z karą i brakiem możliwości
    > zwrotu części kosztów zakupu kas.

    Czyli:

    1."gdy teraz kupią kasę, nie będą mogli odliczyć połowy jej ceny od swojego
    VAT. Aby bowiem skorzystać z odliczenia, powinni byli jeszcze przed
    1 stycznia 2006 r. zawiadomić na piśmie urząd skarbowy o liczbie kas
    i miejscu ich używania (§ 8 rozporządzenia)"

    2."Podatnik, który nie rejestrował obrotów w kasie (choć miał taki
    obowiązek), traci prawo do odliczenia 30 proc. kwoty VAT wnikającego z
    faktur zakupów (art. 111 ust. 2 ustawy o VAT)"

    3."Ten, kto wbrew przepisom nie miał kasy, popełnił równolegle dwa
    przestępstwa skarbowe.
    Pierwsze to nieprowadzenie ksiąg (kasa rejestrująca jest traktowana jako
    księga). Grozi za nie grzywna z kodeksu karnego skarbowego (do 240 stawek
    dziennych).
    Przestępstwo drugie to niewydanie dokumentu z kasy rejestrującej, czyli
    paragonu. Grozi za nie kara jak za wykroczenie skarbowe."

    Cytaty pochodzą z:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060130/p
    rawo/prawo_a_1.html

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 23. Data: 2006-01-31 09:00:49
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > A jeśli sprzedaje tylko firmom i wystawiam wyłącznie faktury, to też musze
    > mieć kasę ?

    Nie.
    --
    Samotnik

  • 24. Data: 2006-01-31 09:57:01
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > moje biura nie miały ochoty płacić nawet za RACHUNKOWE błedy
    > 3. umowy nie mówiły nic o doradztwie. Mówiły o robieniu za kalkulator
    > deklaracji.
    > 4. ciągłe doradztwo podatkowe, patrzenie na faktury itd. kosztuje
    > znacznie więcej niż te 200 zł/mc. Dopóki nie ukradnę pierwszego
    > miliona - nie będzie mnie stać.
    > 5. jak mnie doradca wkopał z VATem, to rozstrzygnięcie było tak
    > zaskakujące, że odechciało mi się z nim kłócić, bo w sumie też
    > miał rację, tyle że US inaczej zinterpretował pewne fakty
    >
    > Niejasność polskiego prawa to grzech pierworodny tego kraju.
    Otóż jesteście w błędzie. Biuro nie ponosi żadnej odpowiedzialności. W
    ostateczności zawsze " kwiczy " podatnik. A z biurem oczywiście może się sądzić
    z powództwa cywilnego. Czy cokolwiek wysądzi to już całkiem inna sprawa. I dla
    tego swoje sprawy prowadzę sam. Jeżeli trzeszczeć to za swoje błędy, jak
    napisał Samotnik. Dwa razy miałem biuro i dwa razy się przewiozłem. Poza tym ja
    sam lepiej wiem co i gdzie " mogę " zaksięgować.

  • 25. Data: 2006-01-31 10:17:33
    Od: "złodziej podatków." <e...@p...onet.pl>

    > To trochę głupio... Rozpoczynam działalność 1 lutego i w ciągu 2
    > miesięcy mam zarobić na kasę... Ekstra.

    A kogo to obchodzi. Możesz płakać, ale musisz płacić. Producenci kas też chcą
    zarobić. Może nawet nie tyle chcą, oni muszą zarobić aby mogli dać tym którym
    obiecali że dadzą jeżeli produkcja ( czytaj import ) kas się zwiększy

  • 26. Data: 2006-01-31 16:15:44
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Dzisiaj kolejne "rewelacje":
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060131/p
    rawo/prawo_a_3.html

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 27. Data: 2006-01-31 17:35:21
    Od: tarcamion <tarcamion_nie_lubie_spamy@bardzo_gazeta.pl>

    Docent napisał(a):

> [...]
    > dzień 1.04.2006r.
    > Co będzie dalej - na razie nie wiadomo :) - albo obejmie cię nowe zwolnienie

    Pytałem w US i powiedzieli, że limit ten nie ma okresu wygaśnięcia, a
    data 31.03.2006 oznacza przedawnienie rozporządzenia i wtedy nie wiadomo
    co. Póki co do 31 marca zwolnienie wynosi 20.000, a potem może ulec
    zmianie. Nie oznacza to, że trzeba po 31 marca mieć kasę fiskalną. Ważny
    jest limit. Po 31 marca będzie obowiązywać nowe rozporządzenie ze
    mianami lub nie :)

  • 28. Data: 2006-01-31 17:38:41
    Od: tarcamion <tarcamion_nie_lubie_spamy@bardzo_gazeta.pl>

    Docent napisał(a):
    > Dzisiaj kolejne "rewelacje":
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060131/p
    rawo/prawo_a_3.html

    Ups... Właśnie pytałem w US w Będzinie... Ale burdel w tym kraju!

  • 29. Data: 2006-01-31 18:40:21
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    > Nie.

    A jeśli fizycznym też ale wystawiam faktury? Czy moze nie moge wystawić fa
    vat fizycznej?

    Przepraszam jesli glupio pytam

    --
    morghul

  • 30. Data: 2006-01-31 23:48:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jan 2006, morghul wrote:

    > To ja zapytam o coś pewnie oczywistego dla większości z was:
    >
    > - od jakiego momentu potrzebuję kase fiskalną jeśli zakładam nowa DG?

    W tej chwili jest zamieszanie. Oczywisty stan był do 31.XII.2005 :)

    > Od chwili sprzedania pierwszego towaru czy od momentu rejstracji?

    "normalnie" był limit do którego kasa nie była potrzebna, za wyjątkiem
    pewnych świadczeń (zmuszających do kasy).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)