  • 1. Data: 2011-03-13 15:00:27
    Temat: Termin CIT-8
    Od: "SN" <a...@x...pl>

    Czy w przypadku zeznania CIT-8 nadal
    obowiązuje przepis, że należy je złożyć
    w ciągu 10 dni od zatwierdzenia przez
    zarząd (i oczywiście nie później niż do
    31 marca), a jeśli tak, to gdzie to jest
    napisane?

    Pzdr.
    SN

  • 2. Data: 2011-03-13 17:29:21
    Temat: Re: Termin CIT-8
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 16:00:27 +0100, SN napisał(a):

    > Czy w przypadku zeznania CIT-8 nadal obowiązuje przepis, że należy je złożyć
    > w ciągu 10 dni od zatwierdzenia przez zarząd (i oczywiście nie później niż do
    > 31 marca), a jeśli tak, to gdzie to jest napisane?

    Tobie chodzi chyba o art. 27 ust. 2 UPDP:

    "Podatnicy obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego przekazują
    do urzędu skarbowego sprawozdanie wraz z opinią i raportem podmiotu
    uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, w terminie 10 dni od daty
    zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, a spółki - także odpis
    uchwały zgromadzenia zatwierdzającej sprawozdanie finansowe. Obowiązek
    złożenia opinii i raportu nie dotyczy podatników, których sprawozdania
    finansowe, na podstawie odrębnych przepisów, są zwolnione z obowiązku
    badania.".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2011-03-13 17:36:16
    Od: "SN" <a...@x...pl>

    Bardzo dziękuję.

    Wynika z tego, że nadal to obowiązuje.
    Wydawało mi się, że kiedyś o tych 10 dniach
    było napisane na druku CIT-8, a teraz nie ma.

    Pzdr.
    SN

  • 4. Data: 2011-03-13 17:59:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 18:36:16 +0100, SN napisał(a):

    > Bardzo dziękuję.
    >
    > Wynika z tego, że nadal to obowiązuje.
    > Wydawało mi się, że kiedyś o tych 10 dniach
    > było napisane na druku CIT-8, a teraz nie ma.

    Ale CIT-8 to jedno, a opinia i raport to drugie. Wskazany termin dotyczy
    raportu. Aż zajrzałem do CIT-8 z 2006 roku - nie ma tam nic ponad
    standardowe trzy miesiące od początku roku.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-03-13 18:12:07
    Od: "SN" <a...@x...pl>

    > Ale CIT-8 to jedno, a opinia i raport to drugie. Wskazany termin dotyczy
    > raportu. Aż zajrzałem do CIT-8 z 2006 roku - nie ma tam nic ponad
    > standardowe trzy miesiące od początku roku.

    Wydaje mi się, że tak było wcześniej, chyba wtedy,
    gdy trzeba było składać wstępne CIT-8 do końca marca,
    a ostateczne do końca września.
    Tak czy inaczej, rozumiem, że te 10 dni nadal obowiązuje.

    Pzdr.
    SN

  • 6. Data: 2011-03-13 20:45:55
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 19:12:07 +0100, SN napisał(a):

    > Wydaje mi się, że tak było wcześniej, chyba wtedy,
    > gdy trzeba było składać wstępne CIT-8 do końca marca,
    > a ostateczne do końca września.
    > Tak czy inaczej, rozumiem, że te 10 dni nadal obowiązuje.

    To ja może uściślę, bo widzę tu brak pełnej informacji:

    Art. 27. 1. Podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art.
    6 ust. 1, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) i przepisów ustawy wymienionej w
    art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie,
    według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku
    podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie
    wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu
    wykazanego w zeznaniu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku.

    Czyli, jeśli rok obrotowy jest zgodny z kalendarzowym, to do 31 marca
    składasz (spółka) CIT 8.

    Natomiast sprawozdanie roczne:
    2. Podatnicy obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego przekazują
[...]

    Krótko mówiąc, 10 dni od Walnego Zgromadzenia. Jeśli ono zbiera się w
    ostatecznym terminie - 30 czerwca, sprawozdanie do US składa się do 10
    lipca.

    Jeśli to było jasne dla Ciebie już wcześniej, przepraszam za nadgorliwość.
    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2011-03-13 20:59:46
    Od: "SN" <a...@x...pl>

    > To ja może uściślę, bo widzę tu brak pełnej informacji:
    > [...]

    Bardzo Ci dziękuję. Twoje informacje są bardzo dokładne.

    Pozdrawiam
    SN