    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Termin CIT-8
    Date: Sun, 13 Mar 2011 21:45:55 +0100

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 19:12:07 +0100, SN napisał(a):

    > Wydaje mi się, że tak było wcześniej, chyba wtedy,
    > gdy trzeba było składać wstępne CIT-8 do końca marca,
    > a ostateczne do końca września.
    > Tak czy inaczej, rozumiem, że te 10 dni nadal obowiązuje.

    To ja może uściślę, bo widzę tu brak pełnej informacji:

    Art. 27. 1. Podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art.
    6 ust. 1, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) i przepisów ustawy wymienionej w
    art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie,
    według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku
    podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie
    wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu
    wykazanego w zeznaniu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku.

    Czyli, jeśli rok obrotowy jest zgodny z kalendarzowym, to do 31 marca
    składasz (spółka) CIT 8.

    Natomiast sprawozdanie roczne:
    2. Podatnicy obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego przekazują
    do urzędu skarbowego sprawozdanie wraz z opinią i raportem podmiotu
    uprawnionego do badania sprawozdań finansowych, w terminie 10 dni od daty
    zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, a spółki - także odpis
    uchwały zgromadzenia zatwierdzającej sprawozdanie finansowe. Obowiązek
    złożenia opinii i raportu nie dotyczy podatników, których sprawozdania
    finansowe, na podstawie odrębnych przepisów, są zwolnione z obowiązku
    badania.

    Krótko mówiąc, 10 dni od Walnego Zgromadzenia. Jeśli ono zbiera się w
    ostatecznym terminie - 30 czerwca, sprawozdanie do US składa się do 10
    lipca.

    Jeśli to było jasne dla Ciebie już wcześniej, przepraszam za nadgorliwość.
    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna