  • 1. Data: 2003-01-13 10:37:47
    Temat: Straty z lat ubieglych a podatki - powazny problem
    Od: "ahs" <a...@w...pl>

    Prosze o opinie, bo juz stracilem orientacje, co moge a co nie moge
    odliczyc.

    Sytuacja: 2 firmy, A i B.
    A przyniosla w latach 2001 i 2002 straty, B zyski w obu latach.

    W roku 2001 straty A byly wieksze niz zyski z B i mialem ogolnie strate i
    otrzymalem zwrot podatku.
    W pit 36 za rok 2002 chce odliczyc w pozycji "straty z lat ubieglych" strate
    z 2001 roku.

    Niestety, niedawno natknalem sie na komentarz, ze odliczeniu podlegaja
    jedynie straty ktore znalazly pokrycie w zyskach z dzialanosci, ktora
    wygenerowala te straty. Mam nadzieje, ze wyrazam sie precyzyjnie. Niestety,
    firma A wciaz miala strate, wiec zostala zlikwidowana w 2002 roku. Nie wiem,
    czy ma to jakies znaczenie ale A i B to spolki cywilne.

    Pytania:
    1. Czy moge jednak wpisac te straty w straty z lat ubieglych i uzyskac
    zwrot?
    2. Czy bezpowrotnie stracilem szanse na odliczenie tych strat likwidujac
    dzialalnosc?
    3. Czy gdybym zamiast firmy B mial zyski z umowy o prace cos by to zmienilo?
    4. W chwili likwidacji dzialanosci mialem ogromny nadplacony VAT - czy moge
    wystapic o jego zwrot?

    Pzdr

    AHS